Ergonomia a l'aula per a un aprenentatge significatiu

Show simple item record

dc.contributor Llorca Roda, Ricard
dc.contributor.author Tur Ribas, Maria
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T08:07:39Z
dc.date.available 2018-06-15T08:07:39Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147047
dc.description.abstract [cat] El centre escolar, des d’una perspectiva global, i l’aula com a punt central, hauria de funcionar com un ergosistema saludable -espai, higiene postural, activitat física- . Aquesta és la proposta d’aquest treball. L’ergonomia serà un dels criteris bàsics a l’hora d’organitzar l’espai, el mobiliari de l’aula, la il·luminació i l’acústica, de forma transversal, en la programació d’aula per afavorir un aprenentatge significatiu de l’alumnat el qual serà protagonista del seu propi aprenentatge. La interacció entre l’entorn -un entorn segur, reflexionat i pensat- i l’alumnat facilita l’adquisició de coneixements a través de projectes vivencials, és a dir, facilita l’aprenentatge i el consolida. Provenen de diversos àmbits professionals els autors que han treballat en el camp de l’ergonomia, tot i que aplicada a l’aula per facilitar l’aprenentatge no n’hi ha tants. Si amb aquest treball s’aconsegueix contribuir una mica a conèixer més els indubtables beneficis que aporta l’ergonomia aplicada a l’aula per millorar l’aprenentatge de l’alumnat, la finalitat estarà més que assolida. ca
dc.description.abstract [eng] The learning centre, from a global perspective and the classroom as a central focal point has to function as an ergonomically healthy environment – that promotes healthy posture and physical wellbeing. Ergonomics will be one of the primary criteria at the time of designing the space: furniture, lighting and the acoustics and when programming the curriculum to favour significant learning for the students in which they themselves will be the protagonist in their own learning. The interaction between the environment; an environment which is safe, reflexive and thoughtful, and facilitates the students' acquisition of knowledge through experiencing projects, that is too say, it facilitates and consolidates learning. Although authors come from various disciplines, there aren't many who have applied ergonomics to the classroom to facilitate learning. If this work provides a little more knowledge regarding the undoubtful benefits that ergonomics contributes to the classroom to improve student learning, the aim will have been partially achieved. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 614 - Higiene i salut pública. Contaminació. Prevenció d'accidents. Infermeria ca
dc.subject.other Ergonomia ca
dc.subject.other Higiene postural ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Educació per la salut ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Entorn ca
dc.subject.other Transducció ca
dc.title Ergonomia a l'aula per a un aprenentatge significatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:05:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics