dc.contributor |
Coll Pons, Joan |
|
dc.contributor.author |
Florit Sans, Francisca
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-15T08:30:01Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147052 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Després de diversos anys de gran moviment migratori, la crisi econòmica va
frenar les migracions i els immigrants que arribaven anualment a Menorca es van
reduir. Davant de la situació de disminució dels nouvinguts a l’escola, les
mesures que es prenien per integrar-los també han disminuït, a causa de la poca
demanda i els pocs recursos humans i materials de què disposen els centres
educatius. En aquest projecte, es pretén investigar si les mesures actuals
d’integració dels nouvinguts als centres educatius de secundària són suficients,
com es gestionen els Programes d’Acolliment Lingüístic i Cultural, si són
beneficiosos per l’alumnat nouvingut i, en conseqüència, si s’acaben integrant a
la societat i aprenen la llengua catalana. Finalment, es realitzaran propostes de
millora per ajudar a la integració cultural i lingüística de l’alumnat nouvingut. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] After several years of migratory movements, the economic crisis slowed down
migrations and it reduced the immigration that used to arrive annually in Menorca.
The number of newcomers in the school had also been reduced and the
measures taken to integrate them diminished due to the low demand and the few
human and material resources available. The aim of this project is to investigate
if the current measures to integrate newcomers to secondary schools are enough,
how they manage language and cultural support programs, if they are beneficial
for the newcomers and, as a result, if newcomers integrate into society and they
learn Catalan. Finally, proposals will be submitted to help the newcomers’ cultural
and linguistic integration. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Programa d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) |
ca |
dc.subject.other |
Integració lingüística i cultural |
ca |
dc.subject.other |
Alumnat nouvingut |
ca |
dc.subject.other |
Alumnes d’incorporació tardana |
ca |
dc.subject.other |
Llengua vehicular |
ca |
dc.title |
La integració lingüística i cultural dels nouvinguts a Menorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:32Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|