Proposta de treball de la problemàtica ambiental dels residus municipals a secundària: més enllà del reciclatge

Show simple item record

dc.contributor Estades Castañer, Joan Antoni
dc.contributor.author Brunet Galmés, Isabel
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T10:31:55Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147066
dc.description.abstract [cat] Actualment, el ritme degeneració de residus té greus conseqüències, no només ambientals, sinó també conseqüències socials. Fa molts anys que l’educació ambiental treballa per fomentar uns hàbits relatius als residus més respectuosos amb el medi ambient, als alumnes i les seves famílies. Tot i això, el problema no només no ha millorat, sinó que continua agreujant-se. Així, Espanya es troba encara lluny d’aconseguir els límits definits per la Unió Europea per al 2020. Per reflexionar sobre quin pot esser el problema de l’educació ambiental per als residus duta a terme fins a dia d’avui, en el present treball s’ha elaborat un anàlisi dels coneixements, les actituds i els costums d’una mostra de 113 alumnes de 4t d’ESO. Els resultats d’aquest qüestionari, han posat de manifest incoherències entre allò que pensen i allò que realment fan els alumnes. Així, tot i que la gran majoria dels alumnes enquestats afirmà pensar que els residus avui dia suposen un problema molt o bastant greu, i a més afirmà estar disposat a separar els residus per a la seva recollida selectiva, només un petit percentatge d’aquests alumnes afirmà fer tal cosa de manera habitual. Finalment, amb l’objectiu de contribuir a la millora de la problemàtica dels residus, s’ha dissenyat una proposta de treball per als alumnes de 4t d’ESO que presenta un nou enfocament. Aquesta proposta, pretén que els alumnes vegin de primera mà l’efecte que tenen els residus de diferents materials en el medi ambient. També té l’objectiu d’apropar el que pensen els alumnes sobre el ritme de generació de residus actual, amb un canvi real dels seus hàbits. Finalment, aquesta proposta dóna prioritat a fomentar hàbits de reducció de residus, per sobre de la tradicional ensenyança, que es limitava a treballar la separació dels residus en els diferents contenidors de recollida selectiva. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 574 - Ecologia general i biodiversitat ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Residus ca
dc.subject.other Reciclatge ca
dc.subject.other Reduir residus ca
dc.title Proposta de treball de la problemàtica ambiental dels residus municipals a secundària: més enllà del reciclatge ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:11Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics