A new educational proposal: Project-Based Instruction from a transcultural Viewpoint

Show simple item record

dc.contributor Jacob Abad, Karen Lesley
dc.contributor.author Abrines Pons, Blanca
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-15T11:00:09Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147072
dc.description.abstract [eng] Due to the huge growth and expansion of English all over the world, there has been an increasing concern about which is the best methodology to teach this language in schools. Project-Based Instruction is considered one of the most suitable approaches in nowadays education, as it allows students to learn the language in an effective way as they develop many skills and abilities. Transculturality is also seen as a key item in students’ both academic and personal development. In this thesis, we will suggest a new didactic proposal based on the incorporation of PBI and transcultural education in English secondary lessons. Through the projects, students will collaborate and telecommute with students from Germany, something that will make learning much more significant. ca
dc.description.abstract [cat] A causa de l’enorme creixement i expansió de l’anglès arreu del món, hi ha hagut una gran preocupació per trobar la millor metodologia per ensenyar aquesta llengua a les escoles. Avui en dia, l’aprenentatge per projectes és considerat un dels millors mètodes en el camp de l’educació, ja que aquest permet als alumnes aprendre la llengua d’una manera efectiva, alhora que desenvolupen diferents competències i habilitats. La transculturalitat és també vista com un aspecte clau pel que fa al desenvolupament acadèmic i personal dels alumnes. En aquest treball, suggerirem una nova proposta didàctica basada en la incorporació de l’aprenentatge per projectes i l’educació transcultural a les classes d’anglès de secundària. A través dels projectes, els alumnes col·laboraran i treballaran amb estudiants d’Alemanya, cosa que farà que l’aprenentatge sigui molt més significatiu. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Project-Based Instruction ca
dc.subject.other Transculturality ca
dc.subject.other Students’ collaboration ca
dc.subject.other English language ca
dc.subject.other Secondary education ca
dc.title A new educational proposal: Project-Based Instruction from a transcultural Viewpoint ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:14Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record