L'avaluació diagnòstica a l'ESO

Show simple item record

dc.contributor Soberats Sagreras, Maria Antònia
dc.contributor.author Rado Sánchez, Rosa
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T06:26:37Z
dc.date.available 2018-06-18T06:26:37Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147085
dc.description.abstract [cat] L’avaluació diagnòstica forma part de la fase inicial de la seqüència d’aprenentatge i té una funció reguladora. És la primera passa dins de l’avaluació formativa, terme que sorgí als anys 70 i malauradament avui en dia no es troba completament assentada en la comunitat educativa, ja que en l’educació secundària obligatòria la tasca d’avaluar presenta dificultats i es precisa més impuls per passar d’un model que es centra en un producte final teòric a un altre que afavoreixi el procés d’aprenentatge de l’alumnat valorant el seu context. En concret, en les assignatures de ciències es tendeix a avaluar quantitativament i amb proves de capacitat memorística, cosa que cal virar a l’ús d’eines d’avaluació que tinguin en compte les competències científiques, emprin l’error per trobar solucions i promoguin la motivació de l’alumnat. En aquest estudi es remarca que és essencial que abans de l’inici del procés d’ensenyament-aprenentatge els professors disposin d’informació sobre les estructures d’acollida dels alumnes per tal d’implicar-los en el procés, reforçar la seva motivació, prendre consciència del seu punt de partida i concretar què s’espera que aprenguin. D’aquesta manera, amb l’avaluació diagnòstica, es pot adaptar el procés d’ensenyament-aprenentatge a les seves necessitats. Malgrat això, s’ha observat una situació poc favorable respecte a l’aplicació de l’avaluació diagnòstica en les matèries científiques de centres educatius de Mallorca, pel que aquest treball ofereix una proposta educativa basada en un banc de recursos que sigui útil per al professorat i contribueixi en la millora del procés d’avaluació en l’ensenyança de biologia i geologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.subject.other Avaluació diagnòstica ca
dc.subject.other KPSI ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Ciències ca
dc.title L'avaluació diagnòstica a l'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:21Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics