dc.contributor |
Bauzà Sampol, Antoni |
|
dc.contributor.author |
Homar Sánchez, Miguel Ángel
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-18T07:23:54Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147090 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Durant els darrers anys, la immigració ha suposat un canvi en el model
educatiu de les Illes Balears degut als diferents fluxos migratoris provocats pel
model econòmic de la comunitat autònoma. La resposta que les diferents
autoritats han posat en marxa en matèria educativa durant les darreres
legislacions, han estat diverses i heterogènies. La introducció del Pla
d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) l’any 2002 per part de la Conselleria
d’Educació, Cultura i Universitat, assentà les primeres bases per atendre als
alumnes nouvinguts.
Degut a una manca d’estabilitat política i acords en matèria educativa, a
diferents nivells, sobretot lingüístic, el seguiment del PALIC no ha estat una
prioritat pels encarregats de vetllar pel seu funcionament. Les actuacions, que
es duen a terme, promouen activitats que destaquen per la segregació
d’aquells que hi participen, allunyant-se d’un model d’intervenció basat en la
inclusió i la interculturalitat.
Els darrers estudis apunten a un augment de l’alumnat immigrant degut,
sobretot, a la bonança econòmica que les darreres temporades turístiques han
aportat a les Illes Balears i per la sortida de la crisi econòmica. Davant aquesta
situació, els centres educatius, precisen estratègies noves per atendre aquest
tipus d’alumnat i la introducció de metodologies que promoguin accions més
inclusives i integradores, com per exemple tallers de teatre intercultural, tal i
com es proposa en el present treball. L’art dramàtic, com a recurs didàctic, és
una eina multidisciplinària que afavoreix, no tan sols l’adquisició d’una llengua,
sinó també el desenvolupament d’habilitats personals d’aquells que actuen.
Aquesta acció, a més, es veu afavorida a partir d’un projecte basat en les
Comunitats d’Aprenentatge on el treball en grup beneficia al context on es
desenvolupa la proposta de treball i als seus participants. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Immigració |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Alumnat nouvingut |
ca |
dc.subject.other |
Llengua |
ca |
dc.subject.other |
Teatre intercultural |
ca |
dc.title |
Llengua, educació i immigració a les Illes Balears: el teatre intercultural com alternativa a l'acolliment lingüístic i cultural |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:23Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|