Llengua, educació i immigració a les Illes Balears: el teatre intercultural com alternativa a l'acolliment lingüístic i cultural

Show simple item record

dc.contributor Bauzà Sampol, Antoni
dc.contributor.author Homar Sánchez, Miguel Ángel
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T07:23:54Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147090
dc.description.abstract [cat] Durant els darrers anys, la immigració ha suposat un canvi en el model educatiu de les Illes Balears degut als diferents fluxos migratoris provocats pel model econòmic de la comunitat autònoma. La resposta que les diferents autoritats han posat en marxa en matèria educativa durant les darreres legislacions, han estat diverses i heterogènies. La introducció del Pla d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) l’any 2002 per part de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitat, assentà les primeres bases per atendre als alumnes nouvinguts. Degut a una manca d’estabilitat política i acords en matèria educativa, a diferents nivells, sobretot lingüístic, el seguiment del PALIC no ha estat una prioritat pels encarregats de vetllar pel seu funcionament. Les actuacions, que es duen a terme, promouen activitats que destaquen per la segregació d’aquells que hi participen, allunyant-se d’un model d’intervenció basat en la inclusió i la interculturalitat. Els darrers estudis apunten a un augment de l’alumnat immigrant degut, sobretot, a la bonança econòmica que les darreres temporades turístiques han aportat a les Illes Balears i per la sortida de la crisi econòmica. Davant aquesta situació, els centres educatius, precisen estratègies noves per atendre aquest tipus d’alumnat i la introducció de metodologies que promoguin accions més inclusives i integradores, com per exemple tallers de teatre intercultural, tal i com es proposa en el present treball. L’art dramàtic, com a recurs didàctic, és una eina multidisciplinària que afavoreix, no tan sols l’adquisició d’una llengua, sinó també el desenvolupament d’habilitats personals d’aquells que actuen. Aquesta acció, a més, es veu afavorida a partir d’un projecte basat en les Comunitats d’Aprenentatge on el treball en grup beneficia al context on es desenvolupa la proposta de treball i als seus participants. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Immigració ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Alumnat nouvingut ca
dc.subject.other Llengua ca
dc.subject.other Teatre intercultural ca
dc.title Llengua, educació i immigració a les Illes Balears: el teatre intercultural com alternativa a l'acolliment lingüístic i cultural ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics