La carpeta d’aprenentatge com a metodologia per treballar els continguts relacionats al bloc 3 del currículum “Coneixement de la llengua”

Show simple item record

dc.contributor Pujol Bosch, Antonina
dc.contributor.author Cabot Duran, Marta
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-18T08:49:38Z
dc.date.available 2018-06-18T08:49:38Z
dc.date.issued 2018-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147105
dc.description.abstract [cat] El treball que es presenta a continuació té la finalitat principal de demostrar que és totalment possible canviar l’ensenyament tradicional de la llengua catalana – fet normalment a partir de classes magistrals teòriques– per un metodologia innovadora que permeti que els alumnes no només n’adquireixin coneixements teòrics sinó que, a més, els sàpiguen posar en pràctica. Així, per poder aconseguir-ho, proposam treballar concretament els continguts relacionats al bloc 3 del currículum “Coneixement de la llengua” a partir d’una metodologia que ens ofereix infinites possibilitats: la carpeta d’aprenentatge. D’aquesta manera, hi haurà tres eixos principals que centraran aquest projecte: la necessitat de dur a terme un enfocament comunicatiu en l’ensenyament i l’aprenentatge de llengua a les nostres classes, la importància que té l’avaluació perquè els alumnes puguin experimentar un procés d’aprenentatge processual i funcional i la introducció de la carpeta d’aprenentatge com l’eina que pot fer possible que s’arribi a l’ensenyament, l’aprenentatge i l’avaluació que desitjam. Finalment, posarem en pràctica aquesta teoria a partir d’una proposta didàctica dirigida al curs de 1r d’ESO que confirmarà que la metodologia elegida per treballar el coneixement de la llengua permet que els alumnes experimentin un aprenentatge més autònom, actiu, competencial i significatiu que quan s’estudia de la manera tradicional. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Llengua ca
dc.subject.other Enfocament comunicatiu i competencial ca
dc.subject.other Carpeta d’aprenentatge (o portfoli) ca
dc.subject.other Reflexió ca
dc.subject.other Autonomia ca
dc.subject.other Autoregulació ca
dc.subject.other Ensenyamentaprenentatge ca
dc.title La carpeta d’aprenentatge com a metodologia per treballar els continguts relacionats al bloc 3 del currículum “Coneixement de la llengua” ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record