[cat] Aquest treball reflectirà la proposta d’un projecte educatiu que gira entorn a l’ús
del vídeo com a eina per a practicar l’expressió oral en anglès a l’aula, més
concretament a gravar i editar vídeos seguint el models dels famosos i coneguts
youtubers, o persones que es dediquen a penjar vídeos sobre diferents
continguts a la plataforma YouTube. L’objectiu principal d’aquesta proposta
didàctica és el de potenciar la pràctica de la expressió oral de la llengua anglesa
dins l’aula i al mateix temps trobar un mètode d’avaluació d’aquesta pels alumnes
que resulti original, divertida i actualitzada amb les modes actuals d’avui en dia
entre els adolescents.
El treball consta de dues parts. Primer es farà una recorregut teòric sobre el
context actual al sistema educatiu espanyol sobre la pràctica oral a l’aula en
anglès, sobre els sistema d’avaluació de la destresa oral, l’ús de les TIC com a
recurs engrescador, juntament amb el vídeo com a eina per a aprendre i practicar
aquesta destresa. Finalment, es farà una revisió del que s’ha estudiat fins ara
sobre l’ús de la plataforma YouTube pels adolescents, del concepte youtuber i
de la possible introducció d’aquest món a l’aula d’anglès.
En segon lloc, el treball presentarà la proposta didàctica en forma d’un projecte
trimestral pels alumnes d’ESO 4, el qual consta de tres activitats relacionades
amb les tasques dels youtubers: gravar, editar i projectar vídeos en llengua
anglesa sobre diferents continguts amb el fi principal de practicar la destresa oral
de la llengua.