[cat] Les transformacions del món contemporani afecten a totes les etapes de la
societat en la què vivim. Per això, la didàctica de les Ciències Socials no és una
excepció, i precisa de l’elaboració de propostes que responguin a les noves
necessitats educatives, derivades dels canvis tecnològics i socials.
En aquest sentit, treballar per projectes pot ser un bon aliat pel docent, ja que
ofereixen la possibilitat de treballar les Ciències Socials motivant a l’alumnat,
utilitzant activitats engrescadores i trencant amb la metodologia tradicional. A
més, permet adquirir una sèrie d’avantatges clars per a l'ensenyament
d'aprenentatges integradors i de caràcter interdisciplinari.
Efectivament, treballar per projectes permet, entre d'altres coses, explorar les
relacions entre Geografia, Història i Història de l’Art amb altres assignatures tals
com Literatura, les Tècniques de Comunicació i Informació, etc. Ho fan
construint ponts que vinculen les diferents disciplines a través de les quals els
alumnes s'aproximen al món.
En aquest treball s'explora, en primer lloc, la necessitat de la innovació
pedagògica i la utilitat de potenciar l’Aprenentatge Basat en Projectes i, tot
seguit, es fa una proposta per a dos nivells educatius, tercer curs d’Educació
Secundària Obligatòria i segon curs de Batxillerat, amb la finalitat de treballar
l’activitat turística mitjançant l’elaboració de rutes turístiques que combinin
modalitats i activitats turístiques que es puguin realitzar a l’illa de Mallorca.