[cat] Les investigacions de Jaime, Chapa i Gutierrez(1992) mostren que els llibres
de text, un dels recursos més emprats pel professorat a l’hora de realitzar la seva
programació d’aula, contenen nombrosos errors didàctics i matemàtics en els
conceptes geomètrics. Llavors, com abordar el seu ensenyament? Dins el camp
de la didàctica de la geometria, cal destacar les aportacions del matrimoni Van
Hiele, i Vinner i Hershkowitz. Els primers detallen amb molta precisió quins són
els diferents nivells de desenvolupament geomètric, les seves característiques i
planificació de les tasques per avançar de nivell.... Els segons, Vinner i
Hershkowitz, varen posar en manifest com els exemples proposats després de
definir un concepte sovint fan als alumnes caure en una sèrie de errors, i
proposen una metodologia per definir els conceptes a partir de seus atributs
rellevants e irrellevants. El present treball ha incorporat tota aquesta teoria,
juntament amb articles relacionats d’ altres autors, per fer una proposta
d’ensenyament del concepte de poliedre, cos rodo, prisma i piràmide per al
primer cicle de la ESO.