[cat] És innegable l’impacte que les noves tecnologies tenen en la nostra vida
quotidiana. Aquest impacte, però, és molt més important en la població jove que
ha crescut en un món que està molt més connectat i on la forma de comunicació
és totalment diferent a la que tenien els seus pares. Per això, és molt important
que des del sistema educatiu s’eduqui en no només l’ús de les noves eines
tecnològiques que tenen els alumnes al seu abast sinó també en el canvi
relacional que aquestes impliquen.
Tenint en compte aquest context, en aquest treball s’investiga el significat de ser
realment competent digitalment i les conseqüències que té la introducció de les
Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) en l’aula, per exemple,
en la manera d’ensenyar. A més, s’analitza el canvi necessari de rol del docent
perquè realment hi hagi un canvi en el procés d’ensenyament i aprenentatge cap
a un model constructivista amb la integració de les TIC a l’aula i no, només, una
adaptació d’aquestes al model tradicional d’ensenyament.
Finalment, s’analitza una metodologia d’ensenyament per desenvolupar la
competència digital a l’aula i es fa una proposta didàctica per l’àrea de
matemàtiques seguint aquesta metodologia.