[cat] En aquest treball es pretén aprofundir en la resolució de problemes matemàtics
dins l'aula i sobretot en activitats fora de l'aula que tenen com a principal objectiu
la resolució de problemes. Es començarà amb un marc teòric on s'analitzarà que
diu la normativa sobre la resolució de problemes, la qual cosa es contrastarà
amb l'opinió d'alguns experts en el tema.
En segon lloc es descriuran una sèrie d'activitats extraescolars on els problemes
són el principal protagonista. D'entre aquestes activitats destaquen les proves
cangur, que serà l'activitat en què més s'aprofundirà donat que engloba més
nivells educatius. Es farà una classificació dels enunciats d'aquesta prova
segons els blocs que marca el currículum de matemàtiques de les Illes Balears
per seguidament analitzar-ne els resultats. Amb l'anàlisi dels resultats no es troba
un bloc concret on els alumnes tendeixen a equivocar-se sinó que depèn del
tipus de pregunta i del procediment a seguir per resoldre-la. A més també es veu
com el fet de ser preguntes d'opció múltiple afecta tant positivament com
negativament.
Finalment es farà una petita proposta per acostar aquests tipus de problemes al
dia a dia de l'aula matemàtica. En aquesta proposta s'introduiran les eines
multimèdia, tan importants en l'actualitat, i es proposaran activitats en grups i
individualment per tal de motivar als alumnes.