[cat] En aquest treball es presenta una proposta didàctica basada en l’enfocament
competencial, una metodologia en què es du a terme un ensenyamentaprenentatge
a partir de les vuit competències clau que postula el currículum.
Aquesta proposta didàctica està formada per una seqüència didàctica de sis sessions
aplicada a l’assignatura de Llengua catalana i literatura de 1r d’ESO. El
treball està dividit en dues parts: en la primera part, es du a terme un breu recorregut
per l’evolució que ha sofert el món educatiu i la posterior aparició de l’ensenyament
competencial. També s’observen les característiques que el defineixen,
la metodologia que empra aquest tipus d’ensenyament i els seus avantatges
en el sistema escolar. En la segona part, s’explica de forma detallada l’elaboració
de la seqüència didàctica que es presenta, fonamentada en la recreació de diferents
situacions-problema en què l’alumne ha d’aconseguir donar resposta de
forma eficaç. Es pot observar com en cada una de les situacions, l’alumnat aconsegueix
tractar la majoria de les competències clau, la qual cosa demostra els
efectes positius d’aquest mètode d’ensenyament-aprenentatge.