[cat] La societat dels països desenvolupats cada vegada està més preocupada per
mantenir uns hàbits de vida saludables. Per tal de seguir millorant, hauríem de
conscienciar als més petits d’adquirir-los el més aviat possible.
El treball, presentat a continuació, consta de dues grans parts. La primera part,
és una proposta general de com puc avaluar si els alumnes de secundària
tenen adquirides unes competències específiques, referents a l’assignatura
d’educació física cursades en l’etapa educativa anterior. I en cas de no ser així
com podem actuar per adquirir-les. Pel que fa a la segona part, és
l’exemplificació de la proposta general a través d’un cas pràctic dels cursos de
primer i quart d’ESO de l’Institut de Felanitx. Aquest estudi estarà regit pels
criteris de la proposta general feta anteriorment.
Cada una d’aquestes dues parts, la proposta general i el cas pràctic, està
subdividida en tres apartats diferents: Disseny d’una enquesta; Anàlisis de resultats; Actuacions. El disseny de l’enquesta, està basat en les 9 competències específiques
seleccionades en el meu TFG. Aquestes, són les que s’haurien de treballar a
les classes d’educació física de primària, per tant, les que els alumnes haurien
d’haver adquirit un cop arribats a secundària. L’anàlisi de l’enquesta hem
servirà per poder treballar dos temes. Per una banda, conèixer els hàbits
saludables en els alumnes d’ESO (podent fer una comparativa entre els
alumnes de primer i de quart d’ESO), i per altra banda, saber quines
competències no han estat adquirides durant el període de primària, i per tant,
poder fer les actuacions necessàries.