La literatura fora de l'aula: una proposta didàctica sobre poesia visual

Show simple item record

dc.contributor Munar Munar, Felip
dc.contributor.author Mulet Campaner, Maria Antònia
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-19T07:12:33Z
dc.date.issued 2018-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147137
dc.description.abstract [cat] El present treball exposa la programació i el desenvolupament d’una proposta didàctica sobre poesia visual, la qual vaig poder dur a terme durant el període de pràctiques del Màster de Formació del Professorat al Col·legi Sant Josep Obrer II de Palma amb dos grups de l’etapa de 4t d’ESO. Tal com asseguren J.J Casas Rivero i M.J Ceñal González Fierro (2009), cap definció seria suficientment bona per a poder descriure cada adolescent individualment o cada grup (o classe) col·lectivament de manera adequada. No es tracta d’un grup homogeni i la maduració de cada un dels membres és diversa. A més, segons els autors, durant aquesta etapa, la lluita per a aconseguir fites com la distinció respecte dels altres o el control de les seves vides està en plena efervescència i això fa que les diferències entre uns i altres siguin encara més significatives. Malgrat això, però, els adolescents troben molts d’obstacles per a aconseguir aquests objectius i, en general, per gaudir de l’adolescència, entre ells: la restricció del moviment i la llibertat i la manca de responsabilitat. Per aquest motiu, valoren les activitats que els suposen un repte creixent i potencien el desenvolupament de les seves habilitats, perquè això fa que augmentin les seves habilitats i coneixements i se sentin a gust amb ells mateixos. És dins aquest context, doncs, on s’ubica la proposta didàctica que es desenvolupa a continuació, la qual pretén aconseguir diversos objectius; el primer, vol suposar un repte assequible pels alumnes en l’àmbit acadèmic. El segon, vol afavorir el fet que desenvolupin noves habilitats creatives gràcies a la llibertat que els ofereix. I, el tercer, pretén ser una proposta didàctica que es pugui integrar dins l’escola del segle XXI, la que he conegut durant les classes teòriques del Màster de Formació del Professorat, i de la qual m’agradaria formar part en el futur com a docent. Per aquests motius, la proposta didàctica que es pot trobar tot seguit és, des del meu punt de vista, innovadora, encara que manté alguns aspectes tradicionals, inclusiva i transversal. Permet que els alumnes coneguin una de les tendències de la poesia catalana més actuals i se la facin seva a través de les creacions artístiques pròpies. A més, els ajuda a veure que allò que fan dins l’aula té transcendència dins el món real i que la literatura, si li ho permetem, pot sortir de l’aula. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Poesia visual ca
dc.subject.other Avantguardes ca
dc.subject.other Sessió ca
dc.subject.other Imatges ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.title La literatura fora de l'aula: una proposta didàctica sobre poesia visual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:06:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record