Prospecció als esports electrònics com a eina educativa

Show simple item record

dc.contributor Fraile Gómez, Marcos
dc.contributor.author Rodríguez Jiménez-Bravo, Juan Antonio
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-19T08:37:05Z
dc.date.issued 2018-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147149
dc.description.abstract [cat] Els esports electrònics són un fenomen en constant creixement. Les competicions de certs tipus de videojocs organitzades com a modalitat esportiva, s'han professionalitzat totalment en la darrera dècada i atreuen cada vegada a un públic més nombrós. Un dels principals segments d'espectadors són els adolescents, que prenen com a referents els millors jugadors de videojocs del món. Aproximadament el 20% dels joves entre 10 i 20 anys són seguidors d'un esport electrònic. La pràctica esportiva, si s'enfoca de la manera adequada, pot servir com a eina educativa per joves de totes les edats. Més enllà dels beneficis físics associats a l'exercici que comporten la gran majoria d'esports, s'han de tenir en consideració els beneficis psicosocials i afectius, sobretot quan es parla d'adolescents. Les activitats extraescolars poden servir per completar el desenvolupament educatiu dels joves. La motivació és clau per un aprenentatge significatiu. Al present treball es proposa la programació d'una activitat extraescolar esportiva consistent en formar un equip del videojoc League of Legends. A partir de la gran motivació dels alumnes per aquest joc, es pretén contribuir a completar el seu desenvolupament educatiu. A través de la pràctica esportiva, es treballaran uns objectius basats en el currículum de secundària i es desenvoluparan les competències clau d'aquest cicle educatiu. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 379.8 - Temps lliure ca
dc.subject.other Esports electrònics ca
dc.subject.other Activitat extraescolar ca
dc.subject.other Esport educatiu ca
dc.subject.other League of Legends ca
dc.title Prospecció als esports electrònics com a eina educativa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:07:01Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record