[cat] Actualment ens trobem davant uns avanços tecnològics que podem utilitzar per
formar a docents, però també a la comunitat educativa en general, i aportar-los
coneixements sobre com afrontar les diferents situacions que puguin sorgir
davant un nen amb diabetis al centre educatiu. Perquè tot i que se’ls dóna
formació per part del personal sanitari, sabem que no són suficients i que
caldria un major temps per explicar alguns conceptes.
Al llarg de les següents línies divulgarem els diferents coneixements bàsics
sobre la diabetis als docents, d’una forma nova i motivadora, mitjançant la
utilització dels recursos de les Tecnologies de la Informació i Comunicació
(TIC), en concret a través del Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. Fent servir
aquestes tres eines, volem fer arribar tant la informació bàsica sobre la diabetis
com aconseguir les habilitats necessàries per actuar en casos d’urgències
vitals a conseqüència de les complicacions agudes al professorat. Ja que si
aquests estan formats, podran actuar millor davant aquestes situacions
d’emergències i/o transmetre els coneixements adquirits als alumnes o fins i tot
guiant-los. Fomentant d’aquesta manera l’autonomia i la responsabilitat de
l’alumne, integrant-los a les aules en lloc d’excloure’ls a causa de la malaltia.
Per acabar, i amb l’objectiu de poder transmetre els coneixements bàsics sobre
el maneig de la diabetis de l’alumnat que hi ha als centres escolars, que va des
de ESO, Batxillerat i FP (incloent-hi la FP bàsica); farem una proposta
educativa on formarem al professorat a partir dels diferents recursos TIC, en
concret Nearpod, Kahoot i Surveymonkey. D’aquesta forma tindran els
coneixements i habilitats necessàries per saber actuar en cas de risc vital o per
guiar a l’alumnat en cas de necessitat, fomentant així la seva inclusió al centre
educatiu.