[cat] Aquest treball es proposa analitzar en profunditat alternatives metodològiques
per a l’assignatura Filosofia de 1r de Batxillerat. Partint de la meva experiència
personal, destacaré una sèrie de mancances metodològiques que observades
a les aules. Posteriorment, explicitaré el perquè això és així. És a dir, quines
són les condicions de possibilitat que han donat lloc a aquest problema. En
aquest apartat utilitzaré literatura dels camps de la pedagogia i la
psicopedagogia. Finalment, sintetitzaré dues propostes metodològiques
innovadores en Filosofia (Lipman i Brenifier), molt centrades en el diàleg a
classe, i extreure d’elles un nou model que incorpori, a més, elements de
blended learning com ara l’aula invertida. Podríem dir que la meva proposta de
millora es basa en el concepte de “comunitat d’investigació”, molt present a
ambdós models, però en un format més virtual. Així les coses, dividiré el treball
en els següents apartats: diagnosi; anàlisis del problema; i finalment, proposta
de millora.