La perspectiva geogràfica a la didàctica de la història: una alternativa integradora per a la programació de l’assignatura de Geografia i Història als tres primers nivell de l’ESO

Show simple item record

dc.contributor Caldentey Brunet, Joan
dc.contributor.author Rosselló Hurtado, Francisco José
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-20T06:58:08Z
dc.date.available 2018-06-20T06:58:08Z
dc.date.issued 2018-06-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147186
dc.description.abstract [cat] La didàctica de les ciències socials a l’etapa de l’ensenyament secundari presenta dificultats a l’hora de construir el coneixement per la pròpia lògica epistemològica de les ciències que les conformen. Al cas de l’assignatura de “Geografia i Història”, el treball integral dels eixos temporal i espacial es considerat per diversos autors i autores com a una via adequada per assolir l’aprenentatge significatiu dels alumnes. Alguns ofereixen guies metodològiques o fins i tot propostes d’activitats concretes per tal d’integrar el tractament de continguts de Geografia i Història a nivell d’activitats o d’unitat didàctica. El present treball pretén anar un poc més enllà, i complementar les propostes metodològiques buscant una fórmula per a la recerca d’estructures de programació didàctica de l’assignatura a nivell departamental que facilitin el tractament integral de continguts considerats de geografia o de història de forma interdisciplinar, més que no pas de forma multidisciplinar. Una vegada determinades les variables de la fórmula, es farà una proposta d’estructura de programació didàctica a nivell departamental, seguint una perspectiva geogràfica a l’hora de tractar els continguts històrics definits al currículum vigent per l’assignatura de Geografia i Història al llarg dels tres primers nivells de l’ensenyament secundari. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject 91 - Geografia. Viatges ca
dc.subject.other Ciències Socials ca
dc.subject.other Integració ca
dc.subject.other Constructivisme ca
dc.subject.other Currículum cíclic ca
dc.title La perspectiva geogràfica a la didàctica de la història: una alternativa integradora per a la programació de l’assignatura de Geografia i Història als tres primers nivell de l’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:38Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics