[cat] Aquest treball aborda la problemàtica que presenta per els alumnes d’Educació
Secundaria Obligatòria l’aprenentatge de la formulació i nomenclatura químic.
Partint de l’anàlisi del que realment suposa aprendre aquest llenguatge químic i
de les dificultats que presenta el seu aprenentatge. Desplegant tota una sèrie
de propostes i recomanacions de canvis, tant a nivell organitzatiu, com de
contingut curricular, estratègies i metodologies d’aprenentatge. Amb l’objectiu
d’encaminar l’aprenentatge de la formulació i la nomenclatura química cal a un
model més realista, assequible i que resulti significatiu per a l’alumnat.
[eng] This work deals with the difficulties presented by the students of Secondary
Obligatory Education in learning chemical formulation and nomenclature.
Starting from the analysis of the real meaning of learning this chemical
language and the difficulties that it presents. Deploying a whole series of
proposals and recommendations for changes in organizational level and
curricular content, strategies and learning methodologies. In order to guide the
learning of chemical formulation and nomenclature a more realistic, affordable
and meaningful learning.