[cat] Les diferències entre homes i dones sempre han existit, i el fet d’associar unes
característiques a uns i a altres ha determinat uns estereotips que s’han anat
transmetent a través de les societats i les seves cultures, condicionant la forma
de créixer i educar a les persones.
Al llarg de la història, la dona ha estat en desavantatge pel que fa a l’àmbit
educatiu, entre d’altres contexts, situant-la dins l’esfera privada, i considerant-la
un ésser inferior.
Avui en dia, es reclama des de diverses instàncies la necessitat de canviar
l’escola, per tal d’assolir la plena inclusió educativa, com a porta prèvia a la
inclusió social. En aquest context, aquest treball final de màster pretén acomplir
un triple objectiu. En primer lloc, ens proposam revisar el concepte de
coeducació, amb l’ànim de valorar fins a quin punt l’alumnat és educat en
igualtat, donat que si bé amb l’arribada de la LOE (2006) es comencen a
treballar continguts relacionats amb les diferències de gènere, amb l’actual
LOMQE (2013) aquests han estat eliminats i substituïts per continguts de
caràcter més general.
En segon lloc, volem recollir la veu de l’alumnat de secundària amb la intenció
d’analitzar (mitjançant l’ús d’una enquesta) si determinats estereotips
segueixen vigents dins les nostres aules, i en conseqüència, ens seguim
trobant desigualtats en l’educació.
Finalment, perseguim dotar al Departament d’Orientació d’un grapat d’eines i
recursos que orientin al professorat a treballar de forma col.laborativa aquesta
temàtica.