Estudi conjuntural de metodologies de trigonometria a 4t d'ESO i proposta d'adaptació als nous temps

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Crespí Reynés, Bartomeu
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-20T07:55:03Z
dc.date.available 2018-06-20T07:55:03Z
dc.date.issued 2018-06-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147197
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal del treball és proposar una metodologia i activitats per la unitat didàctica de trigonometria de 4t d’ESO. Per aconseguir aquest objectiu ha estat necessari fer una anàlisi de diferents àmbits que es descriuen a continuació. Es comencen analitzant, de forma teòrica, quins mètodes d’ensenyament tenen els docents al seu abast, i quines són les diferents formes d’aprenentatge dels alumnes. Tot seguit, s’analitza l’evolució de la trigonometria al llarg de les darreres tres lleis educatives, profunditzant en l’actual LOMCE i la seva proposta metodològica. La majoria dels docents es decanten per seguir els llibres de text. És per això que, per veure l’evolució de la trigonometria en l’àmbit acadèmic de 4t d’ESO, s’analitzen quatre llibres de text: dos sota les lleis educatives anteriors (LOGSE i LOE) i els altres dos sota la llei actual (LOMCE). Les comparacions són sorprenents: una editorial just modifica el llibre amb el canvi de la llei educativa, i també es poden veure dos llibres sotmesos a la llei en vigor amb molt poc en comú. Arribats a aquest punt, es realitza la proposta metodològica que segueix unes línies semblants a la proposada per la LOMCE. Mantenir la motivació dels alumnes, fent-los partícips de les sessions, és l’eix principal a partir del qual es proposen algunes mesures per augmentar la confiança en ells mateixos, i veure l’error com un procés de l’aprenentatge. Aquesta proposta es complementa amb diverses activitats de trigonometria, per tal de dur els coneixements a la pràctica. Finalment, s’estudien les dades d’una enquesta realitzada per un grup de 17 alumnes que prèviament havien realitzat algunes de les activitats que es proposen. En general, se senten més estimulats pel tipus d’activitats de la proposta, tot i no sentir-se del tot a gust sent el centre d’atenció de les activitats. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject 514 - Geometria ca
dc.subject.other Trigonometria ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Lleis educatives ca
dc.subject.other Llibres de text ca
dc.title Estudi conjuntural de metodologies de trigonometria a 4t d'ESO i proposta d'adaptació als nous temps ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics