| dc.contributor | Soberats Sagreras, Maria Antònia | |
| dc.contributor.author | Rigo Miralles, Rafel | |
| dc.date | 2017 | |
| dc.date.accessioned | 2018-06-20T08:23:15Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-20 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/147202 | |
| dc.description.abstract | [cat] En el present treball es proposa un recull d’activitats que ajudin als alumnes a assolir els coneixements bàsics de nutrició humana des d’un punt de vista integrador, contribuint així a l’aprenentatge significatiu. Després de revisar, en la bibliografia existent, els problemes que presenten els alumnes per entendre la complexitat de la nutrició humana, s’observa que gran part d’aquests problemes provenen de les preconcepcions que aquests tenen. Els conceptes previs són tan importats que governen la forma en que es generarà el nou coneixement, de manera que l’objectiu de l’ensenyament ha d’anar enfocat a canviar aquestes preconcepcions en base a un aprenentatge significatiu. Per aconseguir el canvi conceptual, es proposen les activitats pràctiques com una de les eines més eficaces. D’aquesta manera, i a partir de l’esmentat anteriorment, surt la proposta d’aquest treball. Així doncs, les activitats que es proposen van encaminades a donar una visió integradora de tots els sistemes implicats en la nutrició humana, tot contribuint a aquest canvi conceptual i a un aprenentatge significatiu. Per això, es proposen activitats relacionades amb els principals sistemes i aparells relacionats amb la nutrició: el digestiu, el respiratori, el circulatori i l’excretor. Per contribuir a l’aprenentatge significatiu, s’intentarà que les preguntes treballin en els esglaons més elevats de la taxonomia de Bloom. A més, les activitats van acompanyades de graelles i criteris d’avaluació que permeten guiar i focalitzar l’aprenentatge dels alumnes cap al camí desitjat, tot corregint els erros observats. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject | 57 - Biologia | ca |
| dc.subject | 663/664 - Aliments i nutrició. Enologia. Olis. Greixos | ca |
| dc.subject.other | Conceptes previs | ca |
| dc.subject.other | Aprenentatge significatiu | ca |
| dc.subject.other | Canvi conceptual | ca |
| dc.subject.other | Nutrició humana | ca |
| dc.subject.other | Treball pràctic | ca |
| dc.title | L'ensenyament de la nutrició humana. Activitats per contribuir a l'aprenentatge significatiu | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2018-05-30T12:04:25Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |