dc.contributor |
Fraile Gómez, Marcos |
|
dc.contributor.author |
Pomar Fuster, Pere Joan
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-20T08:26:52Z |
|
dc.date.available |
2018-06-20T08:26:52Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147203 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La informàtica és un món que avança molt ràpid, en pocs anys canvia tot el
conegut fins el moment. I ens trobem amb alumnes que han de crear una base
sòlida de coneixement per tal de poder adaptar-se a aquesta situació de canvis
constants. Per això es necessita que els estudiants aprenguin significativament,
que aquesta base que estan assolint no s’esfumi en acabar els estudis, i la millor
manera que ho poden aconseguir és practicant i practicant. Per aquest motiu la
implantació del treball per projectes és una metodologia adequada per aquest
tipus d’alumnes. En informàtica de poc serveix tenir els coneixements teòrics, si
els alumnes no els saben posar en pràctica.
Els mòduls actuals del cicle de desenvolupament web estan diferenciats en les
parts d’una aplicació, i actualment s’estan ensenyant com si fossin parts que no
conflueixen dins una aplicació web, i es perd el més important, que és com estan
enllaçades cada una d’aquestes parts, el treball per projectes aporta la necessitat
que totes les parts encaixin a la perfecció com si es tractes d’un trencaclosques.
A més amb aquesta metodologia es potencia el treball en equip, habilitat molt
valorada en les empreses de desenvolupament de software.
En aquest treball es realitza un anàlisis sobre la viabilitat de treballar per
projectes al cicle de formatiu desenvolupament d’aplicacions web i s’informa dels
mòduls que més s’adapten per treballar en aquesta metodologia.
També s’aporta un estudi sobre el tipus d’eines que serien necessàries per
aquest tipus de projectes, i alguns exemples d’aplicacions existents i gratuïtes
que els docents podrien utilitzar.
Addicionalment s’aporten tècniques d’activitats que es poden treballar en el
projecte que són òptims per l’aprenentatge d’alguns continguts del cicle i
tècniques per realitzar una avaluació correcte tenint en compte el canvi de
metodologia. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Treball per projectes |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament de software |
ca |
dc.subject.other |
Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Projectes informàtics |
ca |
dc.subject.other |
Treball en equip |
ca |
dc.title |
Aprenentatge basat en projectes al cicle formatiu de desenvolupament d'aplicacions web |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-30T12:04:25Z |
|