[cat] Aquest projecte neix a partir de la realització d’un curs realitzat l’any
2012 sobre com intervenir amb adolescents socialment desafavorits a través de
l’Educació Física i l’Esport. El que pretén la investigació és recollir la
perspectiva de diferents autors que han treballat aquesta temàtica al llarg dels
darrers 50 anys.
Fonamentalment, la recerca es centra en diferents estudis que parteixen
del Model de Responsabilitat Personal i Social de Hellison, 1973. A partir
d’aquesta investigació s’han anat desenvolupant diferents estudis amb
l’objectiu de fer de l’Educació Física un mitjà que pugui ajudar als adolescents
socialment desafavorits.
L’objectiu principal que es persegueix és que el projecte serveixi de guia
alhora de tractar amb grups classe on es donin casos d’adolescents que
presentin necessitats especials per problemes de conducta degut a la seva
situació personal i social. No pretén ser una unitat didàctica, on hi hagi recursos
d’exercicis, sinó que vol ser un document de recolzament metodològic i de
recull d’estratègies alhora d’aplicar un programa similar. Per tant, el que es fa
és donar indicacions i pautes per poder solucionar les possibles problemàtiques
que vagin sorgint al llarg de la intervenció.
Amb tota la informació recollida es poden veure els diferents punts de
vista de tots els autors i extreure el que més s’adapti al grup on s’hagi d’aplicar,
ja que hi ha recursos que poden funcionar millor o pitjor depenent de les
particularitats individuals del grup.