Una aproximació a Dogma 95 vint anys després

Show simple item record

dc.contributor Brotons Capó, Maria Magdalena
dc.contributor.author Pascual Bestard, Marina
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-04T10:11:17Z
dc.date.available 2018-09-04T10:11:17Z
dc.date.issued 2018-09-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147360
dc.description.abstract [cat] Ara fa just vint anys es va estrenar Festen, la primera pel·lícula amb “certificat d’autenticitat Dogma 95”. Aquest film danès superà totes les expectatives i rellançà el grup fundat pel seu director, Thomas Vinterberg, i el polèmic Lars von Trier. Dogma 95 va néixer en el marc de la commemoració dels primers cent anys de cinema, situant-se a la cruïlla entre el passat i el futur del mitjà. Recollien l’herència de la modernitat cinematogràfica i alhora proposaven un nou concepte de producció fílmica que, vist en perspectiva, anunciava alguns dels trets que marcarien el panorama audiovisual del segle XXI. Aquest treball analitza les característiques del col·lectiu danès, així com les seves propostes i obres més rellevants. La intenció és oferir-ne una visió general, breu però precisa, per tal de valorar críticament la transcendència de les seves aportacions. ca
dc.description.abstract [eng] Twenty years ago the first film with “Dogme certificate of authenticity” was released. The Danish film Festen exceeded all expectations and put on the map the group founded by its director, Thomas Vinterberg, and the controversial Lars von Trier. Dogme 95 was born in the framework of the commemoration of the first century of cinema, positioning itself between the past and the future of the medium. They gathered the heritage of the cinematographic tradition while they proposed a new concept of film production. This paper analyses the features of the Danish collectivity, as well as their proposals and the most significant works. The aim of this study is to offer a general vision in order to evaluate critically the scope of its contributions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 77 - Fotografia. Cinematografia ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.title Una aproximació a Dogma 95 vint anys després ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Globalització cultural
dc.subject.keywords Cinema digital
dc.subject.keywords Realisme
dc.subject.keywords Avantguarda
dc.subject.keywords Modernitat i postmodernitat cinematogràfica
dc.subject.keywords Cultural globalization
dc.subject.keywords Digital cinema
dc.subject.keywords Realism
dc.subject.keywords Avant-garde
dc.subject.keywords Modern and Postmodern cinema


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics