dc.contributor |
Brotons Capó, Maria Magdalena |
|
dc.contributor.author |
Pascual Bestard, Marina
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-04T10:11:17Z |
|
dc.date.available |
2018-09-04T10:11:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147360 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Ara fa just vint anys es va estrenar Festen, la primera pel·lícula amb “certificat
d’autenticitat Dogma 95”. Aquest film danès superà totes les expectatives i rellançà el
grup fundat pel seu director, Thomas Vinterberg, i el polèmic Lars von Trier. Dogma 95
va néixer en el marc de la commemoració dels primers cent anys de cinema, situant-se a
la cruïlla entre el passat i el futur del mitjà. Recollien l’herència de la modernitat
cinematogràfica i alhora proposaven un nou concepte de producció fílmica que, vist en
perspectiva, anunciava alguns dels trets que marcarien el panorama audiovisual del
segle XXI. Aquest treball analitza les característiques del col·lectiu danès, així com les
seves propostes i obres més rellevants. La intenció és oferir-ne una visió general, breu
però precisa, per tal de valorar críticament la transcendència de les seves aportacions. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Twenty years ago the first film with “Dogme certificate of authenticity” was
released. The Danish film Festen exceeded all expectations and put on the map the
group founded by its director, Thomas Vinterberg, and the controversial Lars von Trier.
Dogme 95 was born in the framework of the commemoration of the first century of
cinema, positioning itself between the past and the future of the medium. They gathered
the heritage of the cinematographic tradition while they proposed a new concept of film
production. This paper analyses the features of the Danish collectivity, as well as their
proposals and the most significant works. The aim of this study is to offer a general
vision in order to evaluate critically the scope of its contributions. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
77 - Fotografia. Cinematografia |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.title |
Una aproximació a Dogma 95 vint anys després |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Globalització cultural |
|
dc.subject.keywords |
Cinema digital |
|
dc.subject.keywords |
Realisme |
|
dc.subject.keywords |
Avantguarda |
|
dc.subject.keywords |
Modernitat i postmodernitat cinematogràfica |
|
dc.subject.keywords |
Cultural globalization |
|
dc.subject.keywords |
Digital cinema |
|
dc.subject.keywords |
Realism |
|
dc.subject.keywords |
Avant-garde |
|
dc.subject.keywords |
Modern and Postmodern
cinema |
|