[cat] Les noves necessitats socials i les noves investigacions en pedagogia
empenyen el món educatiu cap a la innovació. Una part fonamental d’aquest
canvi gira entorn de l’avaluació. L’avaluació no només informa i qualifica, sinó
que també guia alumnes i professors, els instrueix, els forma.
En aquest treball s’analitza la importància de l’avaluació en el canvi de
paradigma educatiu i es reflexiona sobre el paper que té en el desenvolupament competencial dels alumnes. L’experiència de les pràctiques1 aporta un exemple2 de l’aplicació de la coavaluació del treball en equip
mitjançant rúbriques, i la incidència d’aquesta en el comportament, motivació i
clima a l’aula.
L’experiència permet concloure que la coavaluació pot afavorir un clima de
treball millor i una motivació per seguir uns indicadors de treball. La durada de
les pràctiques (una unitat didàctica) fa impossible extreure conclusions sòlides
en relació a l’evolució de l’alumnat, però es poden assenyalar aspectes
importants pel que fa al seu comportament.
El projecte finalitza amb valoracions, reflexions i conclusions arran del procés
d’aprenentatge que ha suposat el Màster i també sobre els condicionants que
poden afavorir una evolució positiva en l’assoliment dels objectius de
l’educació, sobretot en relació a les competències socials.