El naixement de la Música Moderna fins als nostres dies: una alternativa al currículum actual

Show simple item record

dc.contributor Fullana Gomila, Joana
dc.contributor.author Garcia Taltavull, Vicent
dc.date 2012
dc.date.accessioned 2018-11-02T11:48:25Z
dc.date.available 2018-11-02T11:48:25Z
dc.date.issued 2018-11-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148373
dc.description.abstract [cat] Després d'analitzar el currículum i revisar les programacions didàctiques que aporten les editorials, ens adonem que hi ha una mancança amb la història de la Música Moderna del segle XX i fins a la actualitat. Es per això que dedicaré el meu treball de final de màster a investigar i preparar material que pugui ser útil i atractiu per a l'alumnat de música a secundària. El treball parteix de l'origen de la música moderna el qual el trobam a La música jazz. Per aquest fet es parlarà del seu naixement, la seva evolució, fins arribar als nostres dies. Els continguts necessaris a treballar durant el període de secundària serien per tant: la Música de Jazz on trobem espiritual negre, worksong, blues, ragtime, dixilant i big band; Els anys 50 amb el Rhythm & Blues i Rock and roll; els anys 60 amb la música Pop; els anys 70 amb la música Rock; els anys 80 amb la música disco; els anys 90; amb la música electrònica; les fusions; Segle XXI i els nostres dies. Una part interessant també seria poder treballar els elements bàsics del llenguatge musical com la melodia, ritme, harmonia, timbre, textura, forma, tempo i dinàmica a través de la música dels Beatles. L'adolescent a partir de tercer ja té un estil propi amb el qual es pot identificar, i per tant podem emprat tot això per poder relacionar el seu estil amb les diferents etapes de la història que veurem. És important que coneguin sobretot el per què dels diferents moviments que van sorgir, veure el context social que els va propiciar. Per tant, és necessari més cap a la segona etapa d'ESO, poder treballar la historia més recent de la nostra música. En el cas de 4rt curs i d'acord amb l'actual pla d'estudis, la música és optativa, i per tant tindrem uns alumnes que estan interessats amb l'assignatura. Aquests grups solen tenir ja una certa maduresa, i això fa que tinguem la opció al debat, a la crítica musical i per tant fer les classes molt més significatives. La programació de 4rt gira al voltant de la música moderna i per tant podrem aprofundir molt més amb el tema. Una part important i que no es tracta dins el currículum actual és encaixar les competències bàsiques que s'han de treballar a l'assignatura amb els continguts. A música es treballa la competència artística i cultural, però es poden treballar totes les altres competències. Dins aquest treball destacaré els trets més importants de la situació social de cada època. Per altra banda, es podria treballar la competència lingüística traduint algunes de les principals lletres de les cançons més populars cosa que en el currículum no en parla. Així podríem arribar a entendre el que en determinats moments de la història ens volien transmetre a través de la música. És per això que, seria necessari poder parlar de tasques interdisciplinars que podrien ser música i llengua. Vull explicar, publicar o donar a conèixer noves maneres per poder compartir la informació a través de les noves tècniques d’ensenyament on l'alumnat és una part molt important dins el procés d'aprenentatge. Hem d'aprofitar més tot el que tenim al nostre abast amb les TIC, i per això faré servir propostes d'alguns professionals experimentats amb més renom dins el sector com Carles Bernús o Maria Jesús Camino. Aquest professors tenen un banc de recursos suficientment treballats i fiables per dur a terme aquest annex al currículum d'educació secundària obligatòria. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Segle XX ca
dc.subject.other Música moderna ca
dc.subject.other Música jazz ca
dc.subject.other Anys 50: Rhythm & Blues i Rock and roll ca
dc.subject.other Anys 60: música Pop Anys 70 i música Rock ca
dc.subject.other Anys 80: música disco ca
dc.subject.other Anys 90: música electrònica ca
dc.title El naixement de la Música Moderna fins als nostres dies: una alternativa al currículum actual ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics