[cat] El Treball de Final de Màster que he elaborat, “Formació del professorat per un aprenentatge actiu de l’alumnat”, va enfocat a fer un anàlisi de la situació actual que es viu dins les aules dels centres educatius, per proposar seguidament un sistema d’ensenyança diferent al tradicional, intentant que sigui més efectiu que l’actual. D’aquesta manera he aprofitat l’experiència que he pogut viure a l’IES Pasqual Calbó i Caldés, on he realitzat les pràctiques, per recolzar els arguments i defensar aquest projecte. El procés d’ensenyament - aprenentatge ha estat un tema analitzat en moltes investigacions i tractat per diversos científics des d’anys enrere. Al llarg del temps han sorgit diferent teories de les quals en aquest treball parlarem de les que defensen l’ensenyança centrada amb l’alumne. En el sistema educatiu actual és difícil trobar dins les aules a l’alumne com a protagonista del seu propi aprenentatge, i que actuï així mateix com a subjecte actiu. Durant les pràctiques he assistit a varies sessions com a oient, i mitjançant una observació directe d’aquestes, exposaré l’anàlisi que he pogut extreure. A partir de les anteriors argumentacions proposaré un seminari per a la formació del professorat. L’objectiu principal és que els professors assumeixin la importància del protagonisme dels alumnes dins l’aula. D’aquesta manera es fomentarà l’aprenentatge significatiu, apostant perquè siguin els propis alumnes qui amb els seus coneixements previs construeixin un nou coneixement mitjançant diversos processos mental com poden ser jutjar, deduir, investigar, seleccionar...