[cat] Actualment, la gran majoria de centres de secundària disposen d’un hort escolar en el seu recinte, en aquest treball final de màster, s’analitza quin ús es fa avui en dia a l’illa d’Eivissa d’aquests horts escolars als diferents centres de secundària.
Posteriorment, es dissenya una proposta que involucra a tots els departaments de les assignatures de 1r d’ESO per tal de treballar tots els continguts que prescriuen els respectius currículums a l’aula externa creada envers el complex de l’hort.
Amb la present proposta, es pretén evitar l’exclusivitat del complex hort a l’assignatura de Ciències Naturals i demostrar als alumnes durant el primer trimestre dins el centre de secundària, que tot està interrelacionat. Que a l’hort i els seus voltants –estació meteorològica i gàbies d’animals en el nostre cas- es treballaran competències i continguts necessaris per al seu dia a dia.
D’altra banda, la proposta d’estudi envers l’hort, pretén ser un estudi basat per projectes; que siguin els propis alumnes els que desenvolupen el coneixement i d’aquesta forma, ells arribin al coneixement segons els seus interessos, inquietuds i motivacions.