dc.contributor |
Beguiristain de Vos, Carlos Jesús
|
|
dc.contributor.author |
Genestar Mercadal, Jacint Joan
|
|
dc.date |
2014 |
|
dc.date.accessioned |
2018-11-02T13:52:08Z |
|
dc.date.available |
2018-11-02T13:52:08Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148401 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta revisió de la didàctica de les pràctiques de laboratori a l'etapa de l'educació secundària obligatòria està orientada a l'àrea de Biologia, del qual forma part la assignatura de Ciències de la naturalesa. Aquest treball té com a propòsit l'explicació de la problemàtica que hi ha al voltant dels treballs pràctics al laboratori, quines són les principals raons d'aquesta problemàtica, estudiar nous enfocaments didàctics. Per la realització d'aquest estudi s'ha fonamentat a partir d'autors experts en la didàctica de les ciències, en concret, del treball al laboratori, així com, de les programacions didàctiques que proposen els centres públics d'ensenyament de la illa de Menorca. Entre els resultats obtinguts, s'observa una manca clara de programacions pràctiques a tots els nivells, amb l'excepció del tercer curs, de l'àrea de Biologia. Juntament, s'hi pot observar, en les propostes pràctiques, que no es segueixen cap tipus de metodologies, on tracten d'aconseguir la màxima efectivitat dels treballs pràctics al laboratori. Finalment, en el present estudi es proposa, a mode de guia, una programació que intenta donar una a conèixer unes pràctiques de laboratori que tendeixen a la innovació didàctica de les ciències en la part pràctica. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This article is a review of the teaching strategies in practicals laboratory classes in secondary education in the learning area of Biology, which is a part of the subject of Natural Science. This project aims to give an explanation about the controversy around the low results of learning in the students that participate in laboratory classes. At the same time, the proposal of this project is to give the new basics of the newest teaching strategies that experts in the matter recommend to science teachers. In developing this study, educational programs were taken from the public centers of education in Menorca. The results showed a lack in the number of laboratory classes during the whole secondary education, except in the third year. In addition, this study reveals a inadequacy in the methodology or learning approach, to assure the maximum yield in the process of learning science for students. Finally, this project shows an guide, of an adequate educational program for laboratory teaching in Biology. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Treballs pràctic |
ca |
dc.subject.other |
Pràctiques de laboratori |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica de les ciències |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia d'aprenentatge al laboratori |
ca |
dc.title |
Didàctica de les pràctiques de laboratori de Biologia i Geologia: Estudi comparatiu en els IES de Menorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|