Didàctica de les pràctiques de laboratori de Biologia i Geologia: Estudi comparatiu en els IES de Menorca

Show simple item record

dc.contributor Beguiristain de Vos, Carlos Jesús
dc.contributor.author Genestar Mercadal, Jacint Joan
dc.date 2014
dc.date.accessioned 2018-11-02T13:52:08Z
dc.date.available 2018-11-02T13:52:08Z
dc.date.issued 2018-11-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148401
dc.description.abstract [cat] Aquesta revisió de la didàctica de les pràctiques de laboratori a l'etapa de l'educació secundària obligatòria està orientada a l'àrea de Biologia, del qual forma part la assignatura de Ciències de la naturalesa. Aquest treball té com a propòsit l'explicació de la problemàtica que hi ha al voltant dels treballs pràctics al laboratori, quines són les principals raons d'aquesta problemàtica, estudiar nous enfocaments didàctics. Per la realització d'aquest estudi s'ha fonamentat a partir d'autors experts en la didàctica de les ciències, en concret, del treball al laboratori, així com, de les programacions didàctiques que proposen els centres públics d'ensenyament de la illa de Menorca. Entre els resultats obtinguts, s'observa una manca clara de programacions pràctiques a tots els nivells, amb l'excepció del tercer curs, de l'àrea de Biologia. Juntament, s'hi pot observar, en les propostes pràctiques, que no es segueixen cap tipus de metodologies, on tracten d'aconseguir la màxima efectivitat dels treballs pràctics al laboratori. Finalment, en el present estudi es proposa, a mode de guia, una programació que intenta donar una a conèixer unes pràctiques de laboratori que tendeixen a la innovació didàctica de les ciències en la part pràctica. ca
dc.description.abstract [eng] This article is a review of the teaching strategies in practicals laboratory classes in secondary education in the learning area of Biology, which is a part of the subject of Natural Science. This project aims to give an explanation about the controversy around the low results of learning in the students that participate in laboratory classes. At the same time, the proposal of this project is to give the new basics of the newest teaching strategies that experts in the matter recommend to science teachers. In developing this study, educational programs were taken from the public centers of education in Menorca. The results showed a lack in the number of laboratory classes during the whole secondary education, except in the third year. In addition, this study reveals a inadequacy in the methodology or learning approach, to assure the maximum yield in the process of learning science for students. Finally, this project shows an guide, of an adequate educational program for laboratory teaching in Biology. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Treballs pràctic ca
dc.subject.other Pràctiques de laboratori ca
dc.subject.other Didàctica de les ciències ca
dc.subject.other Metodologia d'aprenentatge al laboratori ca
dc.title Didàctica de les pràctiques de laboratori de Biologia i Geologia: Estudi comparatiu en els IES de Menorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics