Un museu de la ciència a Menorca

Show simple item record

dc.contributor Miquel Roigé, Fernando
dc.contributor.author Petrus Sans, Esperança
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-11-05T08:54:00Z
dc.date.available 2018-11-05T08:54:00Z
dc.date.issued 2018-11-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148413
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén ser una síntesis de tots els aspectes, coneixements i procediments, entre altres competències, que s’han adquirit durant el curs del Màster de Formació de Professorat a través de les diferents àrees impartides. La meva especialitat és la de física i química i per tant el treball exposa una proposta d’innovació relacionada amb l’àmbit científic utilitzant. El treball es podria dividir en dues parts. La primera part és l’exposició de la idea de crear un museu de la ciència a Menorca que unifiqui els que ja hi ha i que alhora pugui ser un espai on els alumnes exposin, creïn i aportin el que han après anteriorment a l’escola. S’ha fet un estudi previ dels museus més importants existents a Menorca, a part s’ha cercat informació sobre fires, institucions i entitats que treballen per la divulgació científica per poder crear una proposta més real i coherent. Un cop s’ha estudiat què hi ha, es fa la proposta de crear un espai físic per el museu, essent conscients de la necessitat de col·laboradors per poder fer-ho. El que es proposa és que els museus i entitats relacionades amb l’àmbit científic que ja existeixen s’ajuntin en aquest espai que també puguin utilitzar els alumnes per exposar les seves feines, ja siguin temporals, permanents o momentànies (demostracions d’experiments, per exemple). Es proposa també la possibilitat de què altres instituts o centres participin del projecte, el que faria que el museu tingués més activitat i es podria acabar creant un programa mensual o anual amb més quantitat i veritat d’ esdeveniments científics de tot tipus. La segona part és la proposta d’una programació didàctica que encaixi amb la participació activa en el museu. Per fer-ho es contextualitza la proposta en un centre determinat i s’especifica la metodologia (de treball cooperatiu, participativa i basada en el mètode científic), el tipus d’alumnat i les diferents unitats didàctiques que s’han ideat com a exemple (les possibilitats són moltes). S’ha fet èmfasi durant tot el treball de la repercussió social que té aquesta proposta ja que promou la participació de la població. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.subject 53 - Física ca
dc.subject 54 - Química ca
dc.subject.other Museu ca
dc.subject.other Ciència ca
dc.subject.other Civulgació ca
dc.subject.other Societat ca
dc.subject.other Participació ca
dc.title Un museu de la ciència a Menorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record