[cat] El treball que teniu a les vostres mans gira entorn a la inclusió com a model educatiu. La inclusió -com a marc teòric- és un tema tractat per molts pedagogs i estudiosos de la matèria. Té uns fonaments sòlids basats en l’equitat i en la igualtat com a pilars del desenvolupament social que, en l’àmbit que ens acull, veu en l’educació un factor clau per a la disminució de la desigualtat.
La primera part del treball és una anàlisi del marc inclusiu, amb referències a autors i documents rellevants i indispensables a l’hora d’abordar el tema. Inclou també valoracions i consideracions personals sorgides de la pròpia anàlisi, de la discussió dels conceptes i de la pràctica professional, així com de la formació acadèmica prèvia de l’autor.
La segona part és la posada a la pràctica d’aquesta teoria a través d’un cas real. Primer, a partir de l’anàlisi d’un document –el Pla d’Atenció a la Diversitat- present a molts de centres i en el qual s’ordenen tots els recursos que el centre destina a l’atenció de les necessitats de l’alumnat. En aquest sentit, el treball es complementa amb una proposta de millora planificada per un centre concret –el del propi document- des d’una visió molt pragmàtica i amb l’objectiu que sigui útil i efectiva per al professorat i per als alumnes.