Metodologies per a l’aprenentatge significatiu a l’assignatura de Música a ESO

Show simple item record

dc.contributor Coll Pons, Joan
dc.contributor.author Gual Frau, Maria Margalida
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-11-05T11:26:29Z
dc.date.available 2018-11-05T11:26:29Z
dc.date.issued 2018-11-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148423
dc.description.abstract [cat] L’eficàcia de les metodologies emprades a l’aula d’ESO, aplicades a l’assignatura de Música, depèn de molts de factors. Aquest treball pretén fer una recopilació i distinció de les metodologies docents segons el grau d’aprenentatge i motivació que aconsegueixen en els alumnes. Per això s’ha fet una recerca bibliogràfica, s’ha fet una feina de treball de camp demanant a professors i alumnes i s’ha recollit informació a partir de les pràctiques fetes a l’institut IES Biel Martí de Ferreries (Menorca). Després d’haver analitzat, estudiat i valorat totes aquestes informacions s’ha vist que per aconseguir un aprenentatge significatiu és molt important l’actitud del professor, el paper de les emocions i el protagonisme que assumeix l’alumne en el seu propi aprenentatge. ca
dc.description.abstract [spa] La eficacia de las metodologías utilizadas en las aulas de secundaria, aplicadas a la asignatura de Música, dependen de muchos factores. Este trabajo pretende hacer una recopilación y distinción de las metodologías docentes según el grado de aprendizaje y motivación que consiguen en los alumnos. Para conseguirlo se ha hecho una investigación bibliográfica, se ha llevado a cabo un trabajo de campo preguntando a profesores y alumnos y se ha recogido información a partir de las prácticas realizadas en el instituto IES Biel Martí de Ferreries (Menorca). Tras haber analizado, estudiado y valorado todas estas informaciones se ha visto que para conseguir un aprendizaje significativo es muy importante la actitud del profesor, el papel de las emociones y el protagonismo que asume el alumno en su propio aprendizaje. ca
dc.description.abstract [eng] The efficiency of the methodologies used in high school classrooms –applied to the subject of Music– depends on many factors. This work aims to compile and make a distinction among a number of teaching methodologies taking into account the degree of learning and motivation of the students. To achieve this, a bibliographic research has been carried out, as well as some fieldwork. The later consisted of teachers’ and students’ opinions and also of information collected from the period of internship at IES Biel Martí of Ferreries (Menorca). Having analyzed, studied and valued all this information it can be said that the attitude of the teacher, the role of emotions and the leadership adopted by the student in their own learning process is of high importance in order to achieve significant learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música ESO ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Professor - alumne ca
dc.subject.other Metodologies ca
dc.title Metodologies per a l’aprenentatge significatiu a l’assignatura de Música a ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record