dc.contributor |
Serra Cantallops, Antoni
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dc.contributor.author |
Muñoz Naveiras, María del Carmen
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dc.date |
2018 |
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dc.date.accessioned |
2018-11-21T13:36:54Z |
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dc.date.available |
2018-11-21T13:36:54Z |
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dc.date.issued |
2018-11-21 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148569 |
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dc.description.abstract |
[eng] This report aims to analyse the CSR literature of different authors of the past and
the actual century.
Especially, a review of the different theories about the relationship of CSR and
consumer behaviour in the hotel industry and how hotel chains gain a competitive
advantage and improves its brand image in carry on diverse initiatives related to
CSR.
Also, it will be analysed the practices of one of the most important hotel chains
worldwide and how these practices are communicated to its stakeholders.
Finally, with the theories and conclusions of the different authors, this report
proposes a plan for hotel chain companies that will help them to improve its CSR
programme. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] Este trabajo pretende analizar la literatura de la RSC de diferentes autores a lo
largo del siglo pasado y del actual.
Especialmente, una revisión de las diferentes teorías sobre la relación entre la
RSC y el comportamiento de los consumidores en la industria hotelera, y como
las cadenas hoteleras ganan una ventaja competitiva y mejoran su imagen y
marca llevando a cabo diversas iniciativas relacionadas ésta.
También, serán analizadas las prácticas de una de las marcas hoteleras más
importantes de España y del mundo y como éstas son comunicadas a los grupos
de interés.
Finalmente, con las teorías y conclusiones de los diferentes autores analizados,
este trabajo propone un plan de actuación para la industria hotelera sobre cuáles
son los puntos de interés y como mejorar la estrategia de la RSC. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
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dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
application/pdf |
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dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.title |
Corporate Social Responsibility in the hotel sector. Consumer reaction |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
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dc.subject.keywords |
Corporate Social Responsibility |
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dc.subject.keywords |
Customer |
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dc.subject.keywords |
CSR |
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dc.subject.keywords |
Hotel industry |
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