[cat] El present treball de final de màster proposa un itineraris didàctic inèdit fins el
moment com a recurs per treballar les ciències socials dins i fora de l’aula.
La proposta, ideada per Tercer d’ESO i segon de batxillerat, pretén que
l’alumnat s’aproximi a un dels processos geogràfics per excel·lència a les Illes
Balears: el turisme i el seu ampli espectre de derivades socials, econòmiques, i
ambientals.
Emmarcat dins dels continguts curriculars, aquest itinerari didàctic pretenen
anar més enllà de simples sortides de camps. Des de entrevistes, passant per
fotointerpretació o aprenentatges basats en problemes, els alumnes hauran de
treballar per grups cooperatius, dins i fora de l’aula, per tal d’aconseguir els
objectius que se’ls hi plantegen. Així mateix, el professorat també tindrà una
guia per tal de desenvolupar cada activitat.
[spa] El presente trabajo de final de máster propone un itinerario didáctico inédito
hasta el momento como recurso para trabajar las ciencias sociales dentro y
fuera del aula.
La propuesta, ideada para tercero de ESO y segundo de bachillerato, pretende
que el alumno se aproxime a uno de los procesos geográficos por excelencia
en las Islas Baleares: el turismo y su amplio espectro de derivadas sociales,
económicas y ambientales.
Enmarcado en el seno de los contenidos curriculares, el presente itinerario
didáctico pretende ir más allá de las simples salidas d campo. Desde entrevistas pasando por fotointerpretación o aprendizaje basado en problemas,
los alumnos deberán trabajar en grupos cooperativos, dentro y fuera del aula,
para conseguir los objetivos que se les planteen. Así mismo, el profesorado
también tendrá una guía con el objetivo de desarrollar cada actividad.
[eng] This master thesis develops a didactic itinerary of as a resource for working
social sciences inside and outside the classroom.
The proposal, designed for third of ESO and second of Bachillerato, aims to
approach the students towards one of the geographical processes par
excellence in the Balearic Islands: tourism and its wide spectrum of social,
economic and environmental impact.
Framed within the curricular contents, the present didactic itinerary goes
beyond the simple outdoor excursions. From interviews through
photointerpretation or problem-based learning, students will work in cooperative
groups, both inside and outside the classroom, to achieve the objectives that
are posed to them. Likewise, the teaching staff will also have a guide with the
aim of developing each activity.