[cat] La situació de l’assignatura de Filosofia a l’educació secundària
s’enfronta a una sèrie de dificultats de diferents caires, com l’aparença de tenir
un temari abstrús o l’estesa opinió de la poca utilitat de la filosofia en el si de la
vida quotidiana, però potser les més urgents deriven de la incompatibilitat del
perfil de l’alumne com a discent amb la metodologia de classe tradicional.
Partint de fonamentacions i justificacions teòriques de tipus filosòfic i
psicopedagògic, així com dels estils de les figures més eminents de la didàctica
de la filosofia de les darreres dècades, el present treball és una proposta
didàctica consistent en la incorporació d’una metodologia de treball dins i fora
de l’aula, anomenada “Filosofia pràctica”, que no només es pot incorporar de
forma sistemàtica com a complement al llarg de tot el curs, sinó que a més
pretén assegurar la significativitat en l’aprenentatge, així com la utilitat en la
vida diària de l’alumne d’allò après amb l’ajut d’aquesta metodologia.