Una proposta didàctica sobre l'ús de telèfons intel·ligents a l'àrea de llengua catalana del segon cicle d'Educació Secundària Obligatòria (ESO)

Show simple item record

dc.contributor Camps Moranta, Gabriel
dc.contributor.author Perelló Saletas, Úrsula
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-01-18T12:12:22Z
dc.date.available 2019-01-18T12:12:22Z
dc.date.issued 2018-02-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148813
dc.description.abstract [cat] La presència dels telèfons intel·ligents a les aules de secundària ha esdevingut una realitat que no podem ignorar. En molts casos, l'ús no n'està prou regulat i és una constant molt habitual la prohibició de l’ús d’aquestes tecnologies dins l’aula. Podem dir que els telèfons intel·ligents estan altament implantats en la nostra societat, tant en adults com en adolescents: en la seva vida personal, tant alumnes com professors els usen. Així, s’hauria d’atendre la necessitat de desenvolupar projectes educatius que lliguin els centres educatius amb l’entorn social i tecnològic en el qual l’alumnat es desenvolupa, és a dir, adequar l’ensenyament a la realitat social. La recerca sobre l’ús educatiu dels dispositius mòbils és un àmbit d’estudi recent, que comença a focalitzar estudis d’organitzacions educatives, universitats i grups de recerca, i que té com a objectiu conèixer l’accés, l’ús i les oportunitats pedagògiques que obren les tecnologies mòbils, les dinàmiques organitzatives que emergeixen en els centres, la implicació parental al voltant de les comunicacions, la seguretat, l’aprenentatge i el seu impacte en la connexió entre l’escola i l’entorn (Consell Escolar de Catalunya, 2015). Per tot això, en definitiva, hem considerat oportú presentar una anàlisi de les potencialitats dels smartphones per a l’educació amb un objectiu doble: atès el seu ús generalitzat, pensam que és imprescindible ensenyar als joves com usar-los amb finalitats didàctiques i, en segon lloc, mirar de quina manera poden contribuir a l’adquisició de les competències i els continguts de l’assignatura “Llengua catalana i literatura” recollits al currículum de les Illes Balears. Per assolir aquests propòsits, hem fet una recerca bibliogràfca que ens haurà servit de base per a l’elaboració del marc teòric del treball. Pel que fa a la proposta didàctica, ens hem centrat en els continguts curriculars per proposar activitats que tenen com a eina central els telèfons intel·ligents. De tot això, n’hem extret algunes conclusions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.title Una proposta didàctica sobre l'ús de telèfons intel·ligents a l'àrea de llengua catalana del segon cicle d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:01Z
dc.subject.keywords TIC
dc.subject.keywords Smartphone
dc.subject.keywords Didàctica
dc.subject.keywords Reportatge
dc.subject.keywords Llengua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics