La fonètica i l'ortoèpia a primer i segon d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Abrines Llabrés, Bartomeu
dc.contributor.author Dumitru, Andra Mihaela
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-01-25T08:12:08Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148849
dc.description.abstract [cat] En aquest treball ens proposem ensenyar als alumnes nouvinguts de primer i segon d’ESO a superar els principals problemes que poden sorgir a l’hora de pronunciar els sons de la llengua catalana. Partirem de la realització d’un taller multinivell per fer una primera passa dins del món de la fonètica i l’ortoèpia, intentant donar especial importància a un aprenentatge significatiu per als alumnes. El taller anirà dirigit especialment als nens d’incorporació tardana al sistema educatiu espanyol o que tenen problemes significatius de pronúncia. Farem petites incursions, sempre que sigui possible, en les fonètiques pròpies de les L1 dels alumnes. Ens hem centrat en L1 del castellà, àrab i romanès, per les circumstàncies del centre a on durem a terme el taller i per la impossibilitat d’una recerca que abasti totes les L1 de tots els alumnes del centre. Destacarem també el problema que es deriva de no tenir cap mena de preparació en la fonètica i l’ortoèpia per part dels alumnes d’ESO. Analitzarem el significat de fonètica i ortoèpia i les seves implicacions en la vida diària i en l'educació de les persones. És molt ben coneguda la importància que tenen aquests dos elements de la llengua per poder aconseguir tenir una bona competència lingüística. A partir del Decret de currículum de les Illes Balears, plantejarem la consideració quasi nul·la que la fonologia té dins les aules. Després farem un petit contrast amb la importància que es dona al llenguatge oral. En base a aquestes consideracions teòriques es planteja la proposta didàctica del taller amb els seus objectius, la metodologia, els continguts i les competències clau que es treballaran així com els criteris d'avaluació, per finalitzar amb les activitats que es duran a terme. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.title La fonètica i l'ortoèpia a primer i segon d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:27:41Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Fonètica
dc.subject.keywords Ortoèpia
dc.subject.keywords Aprenentatge significatiu
dc.subject.keywords ESO
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics