[cat]
El centre concertat d’educació especial Quatre per Quatre atén a alumnes amb trastorns
greus de la conducta i emocionals que tenen dificultats per integrar-se en un context educatiu
normalitzat, amb l’objectiu de treballar per a la inclusió dels alumnes en escoles. El present
estudi té com a finalitat avaluar per primera vegada de manera objectiva els resultats que obté
l’escola en la millora de les conductes dels menors amb aquesta problemàtica. Les variables
que es tenen en compte per l’estudi són la conducta disruptiva i el comportament relacionat
amb el diagnòstic que presenta l’alumne. El centre d’educació especial i els centres de
referència on assisteixen els menors, registren les conductes dels 12 alumnes que formen part
de la mostra de subjectes. Els resultats mostren que els menors que reben el tractament del
centre d’educació especial milloren la conducta disruptiva i els alumnes amb trastorn de la
conducta disminueixen el comportament relacionat amb els trets diagnòstics, però els alumnes
amb trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat mostren més resistències davant la
intervenció. Es proposen modificacions i millores del projecte per poder realitzar aquest
mateix estudi a tots els cursos acadèmics i oferir un servei eficaç i de qualitat per a la inclusió
dels alumnes a les escoles.
[eng] “Quatre per Quatre” Special Education Center attend students with serious behavioral
and emotional disorders that have difficulties to integrate themselves into a normalized
educational context, with the aim of working to include this students in schools. The purpose
of this study is to evaluate, for the first time, and objectively, the results obtained by the school
for the improvement of children's behaviors with this problem. The variables taken into
account for the study are disruptive behavior and the behavior related to the diagnosis
presented by the student. The special education center and the reference centers where this
students are attended, record the behavior of the 12 students that are part of the sample of
subjects. The results show that the students who receive special education center treatment
improve disruptive behavior and the student with behavioral disorder decrease behavior
related to diagnostic traits, but students with attention-deficit hyperactivity disorder show
more resistance to the intervention. Modifications and improvements to the project are
proposed to be able to carry out this same study to all the academic courses and offer an
effective and quality service for the inclusion of the students in the schools.