[cat] El paper d’Internet i les noves tecnologies de la informació i la comunicació, la
globalització, l’economia del coneixement i les quantitats ingents d’informació a les quals
té accés gairebé tota la població, fonamenten un sistema social diferent a l’establert al
llarg del segle XX, en el qual s’estructuren noves formes organitzatives complexes i
diverses que influeixen directament en les formes de transmissió de coneixement i que
des de l’educació, evidentment, s’han de tenir en compte i s’han d’abordar.
Actualment, la democratització del coneixement ja no és una qüestió d’accés a ell, sinó
del desenvolupament de les capacitats intel·lectuals necessàries per aprendre i cultivar-se
al llarg de tota la vida i, això són, entre d’altres, les capacitats que permeten entendre,
processar, seleccionar, organitzar i transformar la informació en coneixement, així com
aplicar-la als diferents contextos socials en funció dels valors, les intencions i els projectes
personals.
Per tot això, l’objectiu principal del present treball és dissenyar una proposta de millora
del mòdul de Formació i Orientació Laboral dels cicles de Grau Superior de Formació
Professional mitjançant una seqüència d’activitats que serveixin als docents d’eina de
treball per al desenvolupament de les competències informacionals. Aquesta proposta es
fa tot respectant el contingut marcat pel currículum del mòdul, promovent l’aplicació de
pràctiques que ajudin a l’alumnat a aconseguir un tractament efectiu de la informació i a
que, en definitiva, incorpori en el seu aprenentatge els coneixements, les habilitats i les
actituds que conformen la competència informacional.