[cat] El present treball exposa diferents propostes per tal de treballar la Unió Europea
en l’educació secundària d’una forma més o menys transversal. Així, el treball té
dos aspectes a destacar de forma global: el primer són les diferents propostes,
activitats, i punts de vista que es tracten, i el segon els continguts relacionats
amb la Unió Europea que s’han seleccionat per a cada una de les propostes per
tal de que els alumnes adquireixin els coneixements pertinents.
D’aquesta manera, els alumnes podran aprendre i treballar l’origen, les funcions,
l’encaixament d’Espanya, les Illes Balears i els mateixos ciutadans dins la Unió
Europea, entre d’altres aspectes, tot seguint diferents metodologies
d’aprenentatge i adoptant diferents punts de vista.
El treball consta de nou sessions en les quals s’exposen diferents activitats
encaminades a aplicar-se a alumnes de 4t d’ESO i 2n de batxillerat. D’aquesta
manera, els alumnes d’aquests nivells, a partir de les propostes del treball,
adquiriran una sèrie de competències clau de forma transversal que els ajudaran,
a més, a tenir una idea general d’Unió Europea com a concepte, com a fet històric
o com a organització internacional.