[cat] Els adolescents del s.XXI han crescut en un entorn digital on el contacte directe
amb la natura cada cop és més escàs. De cada vegada passen menys temps a
l’aire lliure i sumen més hores rere la pantalla. És per això que actualment hi ha
un gran interès perquè des de l’escola sorgeixi també la necessitat d’estar en
contacte amb l’entorn. Menorca presenta unes característiques idònies perquè
aquest coneixement pugui ser molt més vivencial, transversal i profund.
Des d’aquest treball es vol donar la importància necessària que tenen els
camps d’aprenentatge en el procés d’aprenentatge dels alumnes de secundària
i oferir un ventall de recursos per fomentar el contacte i l’aprenentatge directe
amb la natura.
[eng] Teenagers of the 21th century have grown up in a digital environment where
direct contact with nature is becoming scarcer. Each time they spend more time
outdoors and add more hours behind the screen. It’s for these reason that
nowadays there is a great interest the need to be in contact with the
environment also arises from the school. Menorca has some ideal
characteristics so that this knowledge can be much more lived, transversal and
deep.
From this work I want to give the necessary importance that have the fields of
learning in the process of learning secondary school students and provide
resources to encourage contact and direct learning with nature.