dc.contributor |
Coll Pons, Joan |
|
dc.contributor.author |
Martínez Salvador, Marta |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-03-19T13:28:10Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149132 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La detecció precoç de l’alumnat amb necessitats específiques és primordial per
al seu posterior diagnòstic i en conseqüència, pel disseny d’una adequada
intervenció educativa. Tradicionalment, en els centres escolars s’ha associat la
necessitat específica de suport educatiu a un mal rendiment acadèmic, en
conseqüència, s’ha posat especial èmfasis en la identificació i diagnòstic dels
alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge. Per tant, existeix una falsa
creença generalitzada que l’alumnat amb altes capacitats presenta alt rendiment
acadèmic i no necessita una intervenció educativa específica.
També s’ha associat el quocient intel·lectual a l’alta capacitat, però en els darrers
anys el nou paradigma de la superdotació contempla una apertura de la
conceptualització més enllà de la intel·ligència cognitiva, passant a ser
considerada com multidimensional i polifacètica.
Les antigues teories de superdotació basades en el quocient intel·lectual
indicaven que s’havien de considerar superdotats els infants amb un coeficient
superior a 130, i aquests representaven només el 3% de la població. Però les
actuals investigacions sobre el concepte d’intel·ligències múltiples acredita que
el nombre de nens i nenes amb altes capacitats intel·lectuals pot ascendir fins a
representar un 10% de la població.
Cada vegada més ens trobem amb alumnes d’altes capacitats als centres
educatius que no són ben atesos. És per aquest motiu que el personal docent
cal que conegui les característiques d’aquest alumnat, així com desmitificar
creences errònies per poder detectar, avaluar i diagnosticar correctament l’alta
capacitat i dur a terme una intervenció adequada d’acord a les característiques
pròpies de cada alumne, afavorint un desenvolupament òptim de la seva
personalitat, aptituds i capacitats. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.title |
Alumnat amb Altes Capacitats Intel·lectuals |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T10:36:28Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|