dc.contributor.author |
Isern Deyà, Andreu Pere
|
|
dc.date |
2013 |
|
dc.date.accessioned |
2019-04-01T10:09:22Z |
|
dc.date.available |
2019-04-01T10:09:22Z |
|
dc.date.issued |
2019-04-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149228 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Avui dia, estam assistint a un increment important en el coneixement i en la introducció
de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) en la societat. De
cada dia més i més gent acull les noves formes de consumir béns i serveis electrònics
a través de l’ús de les noves infrastuctures TIC, típicament relacionades en escenaris
mòbils. El nombre de dispositius mòbils sempre connectats ha experimentat un gran
increment degut a la promoció de subscripcions de banda ampla mòbil que permeten
als usuaris accedir a la informació quan volen i allà on volen, fins i tot amb models
de consum d’informació a temps real. És justament en aquest escenari de mobilitat
on moltes àrees de negoci poden rebre excel·lents beneficis de l’increment de l’ús de
les TIC. Un d’aquests camps és el comerç electrònic. De fet, d’acord amb un estudi
recent de prospecció de mercat, les ventes relacionades amb el comerç electrònic
(especialment en el mercat Business to Customer (B2C)) augmentaran globalment a
un ritme d’entre el 10% i el 15% des del 2012 fins al 2017. A més, l’estudi també
apunta que la gent estirà de cada vegada més acostumada a fer ús dels seus dispositius
mòbils per accedir a serveis electrònics relacionats amb el comerç electrònic.
No obstant, la gent també exigeix certs nivells de privacitat per a confiar més i estar
més actius en l’ús del comerç electrònic.
Encara que actualment el comerç electrònic és un tema molt important i molta
gent està ja familiaritzada amb ell, encara li resta un llarg camí per recórrer. Com
s’ha dit anteriorment, una de les majors preocupacions dels consumidors i dels venedors
és la falta de privacitat i confiança quan fan ús d’Internet, i especialment quan
han de realitzar compres a la xarxa o han d’accedir a serveis electrònics. De fet,
aquesta és la premisa que ha motivat la recerca recollida en aquesta Tesi. Llavors,
l’objectiu d’aquesta Tesi és el de proposar noves i millors solucions que protegeixin
la privacitat dels actors implicats per a tractar de resoldre algunes mancances del
comerç electrònic i d’aquesta forma incrementar la privacitat, la seguretat i la confiança
per accelerar encara més la utilització del comerç electrònic. Entre tots els
temes que composen el comerç electrònic, en aquesta Tesi es tracten tres serveis
que sofreixen aquesta falta de privacitat i confiança per part dels consumidors i dels
venedors: el pagament a canvi de compres de petit valor, l’ús de cupons electrònics que normalment associen algun tipus de descompte o regal i el tíquets electrònics
per accedir a serveis a canvi d’una tarifa basada en l’ús que se li ha donat al servei.
Per tant, en la Tesi es proposen tres noves solucions per a protegir la privacitat
dels tres serveis abans esmentats. Les solucions aportades s’han definit per mitjà de
models funcionals i de seguretat formals i s’han provat que són segurs després de
verificar-ne la seva seguretat d’acord amb les propietats requerides en cada cas. Encara
que l’objectiu principal de la Tesi giri al voltant de la proposta teòrica de noves
solucions que protegeixin la seguretat, també és important remarcar que les solucions
també han de ser pràctiques i eficients per a poder implementar-les i després usarles
en dispositius mòbils actuals. Llavors, el treball que ha conduit a la realització
d’aquesta Tesi també inclou el desenvolupament d’implementacions funcionals de
les solucions proposades i l’anàlisi del rendiment obtingut sobre dispositius mòbils
actuals. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Nowadays, we are witnessing an important increase in the knowledge and the introduction
rate of Information Communications Technologies (ICT) in society. Day
after day, there are more and more people embracing new means to consume electronic
goods or services through the utilization of these new ICT infrastructures,
usually related to mobile scenarios. The number of always connected mobile devices
has experienced an important growth due to the release of mobile broadband
subscriptions that allow users to access information where and when they want, even
with real-time data consumption patterns. In this mobility scenario, there are many
business areas that can receive excellent benefits from the increasing use of ICTs.
One of these fields is electronic commerce (e-commerce). In fact, according to a
recent forecast research, sales due to e-commerce (specially the Business to Customer
(B2C) market), will rise globally at an annual rate of between 10% and 15%
from 2012 to 2017. Besides, the study also points out that people are more likely to
use their mobile devices to access e-commerce services. However, people also want
to achieve certain levels of privacy to be more confident and active with e-commerce.
Despite the fact that e-commerce currently is an important topic and that many
people are already familiarized with it, e-commerce still has a long way to go. As
introduced before, one of the main concerns of customers and merchants is the lack
of privacy and trust when they browse Internet, and especially when they have to do
on-line purchases or have to access electronic services. Indeed, this is the underlying
premise that motivates the research gathered in this dissertation. Therefore, the
objective of this dissertation is to propose new and improved privacy-protecting solutions
to address some unresolved deficiencies in the e-commerce field to increase
privacy, security and trust that would accelerate even more the use of e-commerce
by society. Among all topics within the e-commerce field, this dissertation deals
with three services that may suffer this lack of privacy and trust from customers and
merchants: payment of low value purchases, use of electronic coupons (typically
associated to some discounts or gifts) and electronic ticketing to access services in
exchange for a fare based on the given use.
Thus, the dissertation proposes three new privacy-protecting solutions that cover the aforementioned e-commerce tools. Solutions are defined by formal functional
and security models and proved secure by means of a security verification according
to the required security properties. Although the main objective of this dissertation
revolves around the theoretical proposal of new privacy-protecting solutions, it is
also important to note that they should be proved practical and efficient to be implemented
and afterward used by current mobile devices. So, the work that conducts
to this dissertation addresses also the development of functional implementations of
proposed privacy-protecting solutions and their performance evaluation on current
mobile devices. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] Actualmente, estamos asistiendo a un incremento importante en el conocimiento y en la introduccion
de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) en la sociedad. Día a día, más y más
gente acoge las nuevas formas de consumir bienes y servicios electrónicos a través del uso de las
nuevas infraestructura TIC, típicamente relacionadas con escenarios móviles. El número de
dispositivos móviles siempre conectados ha experimentado un gran incremento debido a la promoción
de suscripciones de banda ancha móvil que permiten a los usuarios acceder a la información cuando
quieren y donde quieren, incluso con modelos de consumo de información a tiempo real. Es
precisamente en este escenario de movilidad donde muchas áreas de negocio pueden recibir
excelentes beneficios del incremento del uso de las TIC. Uno de estos campos es el comercio
electrónico. De hecho, de acuerdo a un reciente estudio de prospección de mercado, las ventas
relacionadas con el comercio electrónico (especialmente en el mercado B2C) aumentarán de forma
global a un ritmo de entre el 10% y el 15% desde el 2012 hasta el 2017. Además, el estudio también
apunta que la gente estará más acostumbrada al uso de sus dispositivos móviles para acceder a
servicios electrónicos relacionados con el comercio electrónico. No obstante, la gente también exige
ciertos niveles de privacidad para confiar más y estar más activos en el uso del comercio electrónico.
Aunque actualmente el comercio electrónico es un tema muy importante y mucha gente ya está
familiarizada con él, aún le resta un largo camino por recorrer. Como se ha apuntado anteriormente,
una de las mayores preocupaciones de los consumidores y de los vendedores es la falta de privacidad
y de confianza cuando hacen uso de Internet, y especialmente cuando tienen que realizar compras en
la red o tienen que acceder a servicios electrónicos. De hecho, esta es la premisa que ha motivado la
investigación recogida en esta Tesis. Entonces, el objetivo de esta Tesis es el de proponer nuevas y
mejores soluciones que protejan la privacidad de los actores implicados en estas transacciones, para
tratar de resolver algunas deficiencias presentes actualmente en el comercio electrónico y de esta
forma incrementar la privacidad, la seguridad y la confianza para acelerar aún más el uso del comercio
electrónico. Entre todos los temas que componen el comercio electrónico, en esta Tesis se tratan tres
servicios que sufren esta falta de privacidad y confianza por parte de los consumidores y de los
vendedores: el pago a cambio de comprar de pequeño valor, el uso de cupones electrónico que
normalmente se asocian a algún tipo de descuento o regalo, y los tiques electrónicos para acceder a
servicios a cambio de una tarifa basada en el uso que se le ha dado al servicio.
Por tanto, en la Tesis se proponen tres nuevas soluciones para proteger la privacidad de los tres
servicios nombrados anteriormente. Las soluciones aportadas se han definido por medio de modelos
funcionales y de seguridad formales y se han probado seguros después de verificar su seguridad de
acuerdo con los propiedades requeridas en cada caso. Aunque el objetivo principal de la Tesis gire
entorno de las propuestas teóricas de nuevas soluciones, también es importante remarcar que las
soluciones también han de ser prácticas y eficientes para poder ser implementadas y posteriormente
usadas en dispositivos móviles actuales. Entonces, el trabajo que ha conducido a la realización de esta
Tesis también incluye el desarrollo de implementaciones funcionales de las soluciones propuestas y el
análisis del rendimiento de cada una de ellas sobre dispositivos móviles actuales. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
322 |
ca |
dc.language.iso |
eng |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Comerç electrònic |
ca |
dc.subject.other |
Seguretat |
ca |
dc.subject.other |
Privacitat |
ca |
dc.subject.other |
Pagament electrònic |
ca |
dc.subject.other |
Tarificació automàtica segura |
ca |
dc.subject.other |
Aplicacions mòbils |
ca |
dc.subject.other |
Implementació software |
ca |
dc.subject.other |
Verificació formal de protocols |
ca |
dc.title |
Privacy-protecting systems for electronic commerce on mobile devices |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.udc |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject.ac |
Seguretat en xarxes telemàtiques i comerç electrònic |
ca |
dc.contributor.director |
Payeras Capellà, Maria Magdalena
|
|
dc.contributor.director |
Mut Puigserver, Macià
|
|
dc.doctorat |
Doctorat en Informàtica (extingit) |
|