Anàlisi de problemes de comportament i funcions executives concretes en infants amb dislèxia

Show simple item record

dc.contributor Servera Barceló, Mateu
dc.contributor Pomar Pons, Jaume
dc.contributor.author Calvente Cerdà, Concepción
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-05-15T11:29:04Z
dc.date.available 2019-05-15T11:29:04Z
dc.date.issued 2018-05-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149374
dc.description.abstract [cat] L’objectiu de l’estudi és investigar si existeixen diferències de comportament i funcions executives concretes (memòria de treball i fluència semàntica i fonètica) en infants amb i sense diagnòstic de Trastorn Específic de l’Aprenentatge amb dificultats en la lectura (dislèxia). La mostra compta amb 33 participants amb dislèxia i 33 controls, d’edats compreses entre 6 i 14 anys. En l’avaluació es van utilitzar la subprova de fluïdesa verbal del NEPSY-II, les subproves de dígits i span de dibuixos del WISC-V i el test de BASC per a pares, tutors i infants. Els resultats indicaren que els nens amb dislèxia tendeixen a manifestar major quantitat de problemes internalitzats i externalitzats, però sense trobarse dintre de l’interval de població clínic. En les funcions executives s’observà menor rendiment de fluència verbal en nens amb dislèxia, no obstant les diferències entre grups només foren significatives en l’àrea semàntica. Finalment, no es detectaren diferències estadísticament significatives en memòria verbal i visual entre nens amb i sense dislèxia. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of the study is to investigate if there are any differences in the behaviour and in the specific executive functions (working memory and semantic and phonetic fluency) in children with and without diagnosis of Specific Learning Disorder with reading problems (dyslexia). The sample consists of 33 participants with dyslexia and 33 controls from 6 to 14 years old. In the assessment, we used the verbal fluency subtest of NEPSY-II, digits and drawing span subtests of WISC-V and the test of BASC for parents, tutors and children. The results showed that the children with dyslexia tend to reveal more internalizing and externalizing problems, but without locating themselves within the clinical population range. In the executive functions, one could observe less efficiency in aspects of verbal fluency in children with dyslexia, although the differences between groups were only significant in the semantic area. Finally, there were no statistically significant differences in the verbal and visual memory between the children with and without dyslexia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 613 - Higiene en general. Higiene i salut personal ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Memòria de treball ca
dc.subject.other Fluència verbal ca
dc.subject.other Problemes internalitzats i externalitzats ca
dc.subject.other Dyslexia ca
dc.subject.other Working memory ca
dc.subject.other Verbal fluency ca
dc.subject.other Internalizing and externalizing problems ca
dc.title Anàlisi de problemes de comportament i funcions executives concretes en infants amb dislèxia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:26:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics