dc.contributor.author |
Mulet Alcover, Maria Esperança
|
|
dc.date |
2013 |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-16T11:49:48Z |
|
dc.date.available |
2019-05-16T11:49:48Z |
|
dc.date.issued |
2019-05-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149381 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La preocupació per les patologies vocals i els trastorns de la veu és bastant
recent i s’afirma que la nostra societat no està conscienciada que sigui un
problema de salut, prenent tot el protagonisme quan sorgeixen disfuncions.
La investigació vol mostrar la sensibilització existent sobre la importància de la
veu i els trastorns de la producció vocal dels infants, partint de la recerca feta
en tres grups d’estudi: els infants, els mestres i els metges especialistes. Així
mateix, volem trobar respostes als interrogants que se'ns plantegen com a
professionals del llenguatge vers el tema esmentat.
Quant als resultats, hem pogut comprovar la manca d’estudis epidemiològics
respecte les alteracions vocals infantils, així com les dificultats terminològiques
tot i els esforços fets als darrers anys. L’estudi ha evidenciat la manca de
sensibilització cap a la veu i les alteracions vocals infantils, essent un camp en
un estat gairebé embrionari al nostre país. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The concern about vocal pathologies and voice problems is quite recent.
Professionals, speech therapists, phoniatry specialists and
othorhinolaryngologists state that our society is not aware of both its being a
health problem and its having the leading role when disfunctions appear.
Current research wants to show the increasing awareness of the importance of
our voice and of children’s output disorders from the studies carried out to
three groups: children, teachers and doctors specialists. Thus, replies to all
these questions that we face as language professionals on this topic are
intended to be found.
As to the results, we have proved the lack of epidemiologic studies as far as
the children’s vocal cords are concerned. Furthermore, we want to point out
that there is still a big amount of terminological conflicts to be sorted out at the
stage where this topic is nowadays, even though there have been many efforts
in the last years. The study has shown the lack of sensibility towards voice and
children’s vocal alterations, as well as the embryonic state that we face in this
field. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.format.extent |
350 |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Veu, Infants, Trastorns de la producció de la veu, Disfonia, Avaluació, Evolució de la veu, Sensibilització vocal, Abusos vocals, Currículum escolar |
ca |
dc.subject.other |
Voz, Niños, Trastornos de la producción de la voz, Disfonia, Evaluación, Evolución de la voz, Sensibilización vocal, Abusos vocales, Curriculum escolar |
ca |
dc.subject.other |
Voice, Children, Voice disorders, Hoarseness, Evaluation, Development, Vocal sensibilizacion, Vocal abuses, Scholastic curriculum |
ca |
dc.title |
La salut vocal a l'escola: educació i prevenció |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.udc |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.ac |
Didàctica i organització escolar |
ca |
dc.contributor.director |
Verger Gelabert, Sebastià
|
|
dc.doctorat |
Doctorat en Investigació i Innovació en Educació (extingit) |
|