Recerca del motiu i aportació de solucions al fet que, a les Illes Balears es registre el nivel més alt, per CCAA, en abandonament escolar prematur de tota Espanya

Show simple item record

dc.contributor Coll Pons, Joan
dc.contributor.author Fernández Orfila, Santiago
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-05-31T08:10:29Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149410
dc.description.abstract [cat] TÍTOL: Recerca del motiu i aportació de solucions al fet que, a les Illes Balears es registre el nivel més alt, per CCAA, en abandonament escolar prematur de tota Espanya. Estat actual: Les dades estadístiques del Ministeri d’Educació Cultura i Esports i les dades estadístiques del IAQSE situen a les Illes Balears com la CCAA amb el nivell d’abandonament escolar prematur més alt d’Espanya. Objectius: Analitzar les dades estadístiques del Ministeri d’Educació Cultura i Esports, les dades del IAQSE i trobar indicadors del motiu i fer propostes de millora. Justificació sobre l’elecció del tema: Aquesta dada estadística m’ha sorprès molt, atès que conec un poc el sistema educatiu a les Illes Balears i sé de la professionalitat dels docents que hi fan feina a l’illa de Menorca, i atès el fet de ser pioners en aplicació de programes d’acollida i d’altres tipus als alumnes,no puc entendre com es troba la CCAA en aquesta situació estadística. Per tant, amb l’anàlisi de les estadístiques oficials autonòmiques i estatals, vull fer una comparativa amb altres comunitats autònomes i trobar indicadors que expliquin aquest fet i a partir de les conclusions extretes fer propostes de millora per davallar aquest percentatge. Conclusions El fet de comptar a les Illes Balears amb molts alumnes repetidors i molts alumnes estrangers que es deriven al món laboral, fan que les taxes de titulats i d’escolarització després dels 16 anys davallin respecte a les altres CCAA. El fet insular dificultat l’oferta educativa que desmotiva a continuar els estudis. La duplicitat de recursos i d’oferta educativa per illes i la concessió de beques per estudis post-obligatoris, allargaria els anys d’escolarització de molts joves. Per poder fer totes aquestes accions es requereix un augment de la inversió en educació, que ara es troba en els nivells de l’any 2006 degut a les retallades dels anys de la crisi econòmica. Propostes Augment de la inversió en educació i dedicar recursos a contractar més professorat per fer grups reduïts d’uns 13/15 alumnes amb professors de reforç per a les matèries en les quals s’obtenen els pitjors resultats acadèmics des de fa anys i reduir el desviament de l’alumnat a altres estudis no finalitzadors d’ESO. Amb això s’aconseguirà millorar els resultats acadèmics, evitar les repeticions, evitar la sortida del sistema educatiu de molts joves, i en especial, de l’alumnat estranger, que generarà una motivació intrínseca a l’alumnat per continuar en el sistema educatiu i continuar formant-se. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Abandonament escolar prematur ca
dc.subject.other Taxa bruta de graduats en ESO ca
dc.subject.other Taxa neta d’escolarització als 16, 17 i 18 anys ca
dc.title Recerca del motiu i aportació de solucions al fet que, a les Illes Balears es registre el nivel més alt, per CCAA, en abandonament escolar prematur de tota Espanya ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics