La Meteorologia a l'aula de Matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Simó Diego, Gemma
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-06-07T10:35:50Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149426
dc.description.abstract [cat] La Meteorologia i les Matemàtiques tenen un passat comú. Des de temps antics, aquestes dues ciències anaven moltes vegades lligades de la mà, però des de fa unes dècades han anat separant-se i pareix que ja no convergeixen. En els darrers anys, han anat sortint nous corrents que intenten reintegrar diferents disciplines que al cap i a la fi no estan tan separades les unes de les altres. Un exemple d’aquests és l’STEM, acrònim de Science, Technology, Engineering and Mathematics, un corrent que pretén reagrupar aquestes quatre àrees amb la construcció d’un marc comú que en faci una comunicació més ràpida i efectiva. D’altra banda, pel que fa a la didàctica en les Matemàtiques, en les últimes dècades han anat apareixent diferents corrents: estructuralisme, mecanicisme, empirisme i realisme, entre d’altres. L’objectiu d’aquest últim, que fou fundat en els anys 60’s per l’holandès Hans Freudenthal, és matematitzar allò que ens envolta, és a dir, exemplificar les activitats i exercicis que es fan en classe amb allò quotidià que sigui fàcil d’entendre i imaginar pels alumnes. Aquest treball està basat en aquestes dues idees. Es pretén contextualitzar els exercicis i activitats Matemàtiques de secundària, amb conceptes i problemes de l’àrea de Meteorologia, seguint sempre el currículum establert en els diferents cursos de Matemàtiques. De manera que allò tan present en el seu dia com és la temperatura que fa o si plou o fa sol, serveixi per a treballar d’una forma més realista les Matemàtiques. Per tal de fer-ho, es planteja una proposta didàctica basada en activitats relacionades amb la Meteorologia, que es resolen amb l’ús de les Matemàtiques seguint el currículum d’ESO de les Illes Balears. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Meteorologia ca
dc.subject.other Secundària ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.title La Meteorologia a l'aula de Matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:01:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record