La literatura como acceso a múltiples conocimientos transversales. Propuesta didáctica: panorámica de la literatura española del siglo XX

Show simple item record

dc.contributor Cirer Costa, Felip
dc.contributor.author Rives Pérez, Ainhoa
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-06-10T10:01:21Z
dc.date.available 2019-06-10T10:01:21Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149435
dc.description.abstract [eng] Literature is a very important aspect that is part of any society to a greater or lesser extent. And for that reason there is no better way to transmit it or to show 4 the values it has than trying to teach it to the youngest ones in an adequate and meaningful way. Times change and education must change with them. We can not continue anchored to the last century while everything around us changes at a dizzying speed. Therefore, one of the missions of teachers is to adapt education to current times and begin to take steps forward in teaching. This, our paperwork, shows a balanced way to advance, to innovate, without completely abandoning the tradition since from it we can also extract beneficial elements. Literature is a fundamental aspect in the life of human beings. It helps us to create ourselves as such, to reflect. It helps us to develop our own ideas, to evade from reality, to access an enormous amount of transversal knowledge, to discover new cultures, new worlds never seen before. It is an element that we should and can squeeze to the maximum through education and one way to do it is to try to teach literature in a way that calls the attention of the students, who are able to understand its importance and who, in the long run, develop a certain reader habit that is disappearing notoriously. Literature is life, and as such, it deserves to be properly cared for and transmitted to future generations. ca
dc.description.abstract [spa] La literatura es un aspecto muy importante que forma parte de cualquier sociedad en mayor o menor medida. Y por ello, no hay mejor manera de transmitirla o de mostrar los valores que posee que tratando de enseñarla a los más jóvenes de una manera adecuada y significativa. Los tiempos cambian y la educación debe cambiar con ellos. No podemos continuar anclados al siglo pasado mientras que todo nuestro alrededor cambia a una velocidad vertiginosa. Por tanto, una de las misiones de los docentes es adaptar la educación a los tiempos actuales y comenzar a dar pasos hacia delante en la enseñanza. Este, nuestro trabajo, muestra una manera equilibrada de avanzar, de innovar, sin abandonar por completo la tradición puesto que de ella también podemos extraer elementos beneficiosos. La literatura es un aspecto fundamental en la vida de los seres humanos. Nos ayuda a crearnos como tal, a reflexionar. Nos ayuda a desarrollar nuestras propias ideas, a evadirnos, a acceder a una ingente cantidad de conocimientos transversales, a descubrir nuevas culturas, nuevos mundos jamás vistos. Es un elemento que debemos y podemos exprimir al máximo a través de la educación y una manera de hacerlo es intentar enseñar la literatura de manera que llame la atención de los alumnos, que sean capaces de comprender su importancia y que, a la larga, desarrollen cierto hábito lector que está desapareciendo notoriamente. La literatura es vida, y como tal, merece ser cuidada y transmitida adecuadamente a las futuras generaciones. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Conocimiento transversal ca
dc.subject.other Literatura española del siglo XX ca
dc.subject.other Hábito lector ca
dc.subject.other Propuesta didáctica ca
dc.subject.other Equilibrio ca
dc.subject.other Transversal knowledge ca
dc.subject.other Twentieth-century Spanish literature ca
dc.subject.other Reading habit ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.subject.other Balance ca
dc.title La literatura como acceso a múltiples conocimientos transversales. Propuesta didáctica: panorámica de la literatura española del siglo XX ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:00:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record