dc.contributor |
Cirer Costa, Felip |
|
dc.contributor.author |
Rives Pérez, Ainhoa |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-10T10:01:21Z |
|
dc.date.available |
2019-06-10T10:01:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149435 |
|
dc.description.abstract |
[eng] Literature is a very important aspect that is part of any society to a greater or
lesser extent. And for that reason there is no better way to transmit it or to show
4
the values it has than trying to teach it to the youngest ones in an adequate and
meaningful way.
Times change and education must change with them. We can not continue
anchored to the last century while everything around us changes at a dizzying
speed. Therefore, one of the missions of teachers is to adapt education to current
times and begin to take steps forward in teaching.
This, our paperwork, shows a balanced way to advance, to innovate, without
completely abandoning the tradition since from it we can also extract beneficial
elements.
Literature is a fundamental aspect in the life of human beings. It helps us to create
ourselves as such, to reflect. It helps us to develop our own ideas, to evade from
reality, to access an enormous amount of transversal knowledge, to discover new
cultures, new worlds never seen before. It is an element that we should and can
squeeze to the maximum through education and one way to do it is to try to teach
literature in a way that calls the attention of the students, who are able to
understand its importance and who, in the long run, develop a certain reader habit
that is disappearing notoriously.
Literature is life, and as such, it deserves to be properly cared for and transmitted
to future generations. |
ca |
dc.description.abstract |
[spa] La literatura es un aspecto muy importante que forma parte de cualquier
sociedad en mayor o menor medida. Y por ello, no hay mejor manera de
transmitirla o de mostrar los valores que posee que tratando de enseñarla a los
más jóvenes de una manera adecuada y significativa.
Los tiempos cambian y la educación debe cambiar con ellos. No podemos
continuar anclados al siglo pasado mientras que todo nuestro alrededor cambia
a una velocidad vertiginosa. Por tanto, una de las misiones de los docentes es
adaptar la educación a los tiempos actuales y comenzar a dar pasos hacia
delante en la enseñanza.
Este, nuestro trabajo, muestra una manera equilibrada de avanzar, de innovar,
sin abandonar por completo la tradición puesto que de ella también podemos
extraer elementos beneficiosos.
La literatura es un aspecto fundamental en la vida de los seres humanos. Nos
ayuda a crearnos como tal, a reflexionar. Nos ayuda a desarrollar nuestras
propias ideas, a evadirnos, a acceder a una ingente cantidad de conocimientos
transversales, a descubrir nuevas culturas, nuevos mundos jamás vistos. Es un
elemento que debemos y podemos exprimir al máximo a través de la educación
y una manera de hacerlo es intentar enseñar la literatura de manera que llame
la atención de los alumnos, que sean capaces de comprender su importancia y
que, a la larga, desarrollen cierto hábito lector que está desapareciendo
notoriamente.
La literatura es vida, y como tal, merece ser cuidada y transmitida
adecuadamente a las futuras generaciones. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
spa |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Conocimiento transversal |
ca |
dc.subject.other |
Literatura española del siglo XX |
ca |
dc.subject.other |
Hábito lector |
ca |
dc.subject.other |
Propuesta didáctica |
ca |
dc.subject.other |
Equilibrio |
ca |
dc.subject.other |
Transversal knowledge |
ca |
dc.subject.other |
Twentieth-century Spanish literature |
ca |
dc.subject.other |
Reading habit |
ca |
dc.subject.other |
Didactic proposal |
ca |
dc.subject.other |
Balance |
ca |
dc.title |
La literatura como acceso a múltiples conocimientos transversales. Propuesta didáctica: panorámica de la literatura española del siglo XX |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:00:33Z |
|